|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۶۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
ارتش سریلانکا از عملیات جست‌وجو در برخی شهرهای مهم این کشور از جمله پایتخت و دستگیری 100 مظنون مرتبط با حملات تروریستی اخیر خبر داد.
 ارتش سریلانکا از عملیات جست‌وجو در برخی شهرهای مهم این کشور از جمله پایتخت و دستگیری 100 مظنون مرتبط با حملات تروریستی اخیر خبر داد.

به گزارش فارس، ارتش سریلانکا یکشنبه اعلام کرد که در چهار روز عملیات جستجو علیه بقایای گروه تندروی مسئول حملات انتحاری اخیر در این کشور، حدود 100 مظنون را دستگیر کرده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» یک مقام نظامی سریلانکایی در این باره گفت که حدود 3 هزار پرسنل نظامی در داخل و اطراف پایتخت و همچنین شهرهای مهم دیگر برای عملیات جست‌وجو که  از پنج‌شنبه گذشته آغاز شد، مستقر شدند.

این مقام سریلانکایی افزود که در سه روز اول این عملیات نیروهای امنیتی 87 مظنون را به زندان انداختند. یک مقام امنیتی دیگر نیز گفت که شمار افرادی که بازداشت شده حدود 100 نفر است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی این کشور تاکنون تعدادی از مظنونان مرتبط با بمبگذاری‌های 21 آوریل (یکم اردیبهشت) در سه هتل و سه کلیسا را دستگیر کرده اند.

در حالی‌که مقام‌های این کشور مدعی هستند که  تهدید فوری عناصر افراط‌گرا خنثی شده، «ماتریپالا سیریسنا» رئیس جمهور این کشور چهارشنبه گذشته وضعیت اضطراری 30 روزه را تمدید کرد. رئیس جمهور سریلانکا گفته که این اقدام برای حفظ امنیت عمومی است.

روز یکشنبه اول اردیبهشت (21 آوریل) چند انفجار در این کشور رخ داد و  بنا بر اعلام پلیس، این انفجارها در سه شهر از جمله «کلمبو» پایتخت تجاری سریلانکا و حین مراسم «عید پاک» در کلیساها به وقوع پیوست. کلیسای «سنت آنتونی» در «کوچچیکاده» پایتخت تجاری سریلانکا (کلمبو) و همچنین کلیسای «کاتوواپیتیا» در «کاتانا» هدف انفجار قرار گرفت.

بنا بر اعلام پلیس سریلانکا، در هتل «شانگریلا» و «کینگ‌بری» در پایتخت تجاری این کشور هم انفجارهایی صورت گرفت.

سریلانکا گروه محلی «جماعت توحید» را مسئول این انفجارها معرفی کرده و گفته که این گروه، این حملات را با کمک یک شبکه بین‌المللی سازماندهی کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین