کد خبر: ۲۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
این که چند ماه پیش می‌گفتند دلیل کاهش تولید خودرو، تحریم‌هاست اما امروز می‌گویند خودروسازان با تمام ظرفیت در حال تولید هستند، نشان دهنده این است که مشکل اصلی صنعت خودرو تحریم‌ها نیست، بلکه مدیریت اس
عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان با اعلام این که این هیأت گزارش کامل و جامع خود را به شورای رقابت ارائه داده، گفت: در این گزارش به موضوعاتی همچون قیمت‌ها و مکانیزم کاهش قیمت پرداخته شده است.

بهروز نعمتی افزود: کاری مثل قیمت‌گذاری خودرو نه در شأن شورای رقابت است و نه جزء وظایف این شوراست و اصولاً مشکل خودروسازی کشور و قیمت خودرو، دولتی بودن مجموعه مدیریتی صنعت خودرو و دخالت دولت در این صنعت است.

وی با اشاره به این که تا صنعت خودرو به بخش خصوصی واگذار نشود، مشکلات این صنعت حل نخواهد شد، اظهار کرد: بخش خصوصی که متولی اصلی تولید است باید در رأس هرم تولید خودرو قرار گیرد و تا وقتی دولت هم زمان تولید کننده، قیمت‌گذار و فروشنده باشد، ‌مشکلات خودروسازی ادامه خواهد داشت.

نعمتی با بیان این که در ارتباط با تعرفه واردات خودرو طبق برنامه عمل می‌کنیم و بر اساس قوانین بالا دستی در هر سال میزان تعرفه‌ها بر این اساس کم می‌شود، تصریح کرد: اعتقاد داریم باید 15 درصد از بهای خودرو کاهش پیدا کند که متأسفانه هنوز کاهش پیدا نکرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که مشکلات خودروسازی فقط مدیریتی است، خاطرنشان کرد: این که چند ماه پیش می‌گفتند دلیل کاهش تولید خودرو، تحریم‌هاست اما امروز می‌گویند خودروسازان با تمام ظرفیت در حال تولید هستند، نشان دهنده این است که مشکل اصلی صنعت خودرو تحریم‌ها نیست، بلکه مدیریت است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین