|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۶۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰
رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی گفت که جنایت اخیر در سریلانکا ارتباطی به اسلام نداشته و یک مسلمان واقعی دستانش به خون بیگناهان آغشته نمی‌شود.
رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی گفت که جنایت اخیر در سریلانکا ارتباطی به اسلام نداشته و یک مسلمان واقعی دستانش به خون بیگناهان آغشته نمی‌شود.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت جنایتی که اخیرا در سریلانکا روی داد هیچ ارتباطی به اسلام نداشته و در راستای اهداف کسانی است که به دنبال مشروعیت بخشی به اسلام‌هراسی هستند، نظیر آن چیزی که چند هفته پیش در نیوزیلند روی داد.

وی که در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه در آنکارا صحبت می‌کرد، افزود: دستان و قلب یک مسلمان واقعی به خون بی‌گناهان آغشته نخواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: سازمان‌های تروریستی نظیر داعش، القاعده، بوکوحرام، الشباب و گولن که نام اسلام را یدک می‌کشند وظیفه‌ای جز خدمت به دشمنان اسلام ندارند.

وی تاکید کرد که رهایی جهان اسلام در سایه از بین بردن این سازمان‌های تروریستی بوده که خون مسلمانان را به سرعت می‌مکند.

اردوغان همچنین ابراز امیدواری کرد رویدادهایی که در سودان روی می‌دهد بر اساس خواسته‌ها و آرزوهای ملت این کشور باشد.

یکشنبه گذشته در پی حمله مسلحانه و انفجار پیاپی هشت بمب در چند کلیسا و هتل واقع در سریلانکا، 253 نفر کشته و بیش از پانصد تن مجروح شدند. کلیسای «سنت آنتونی» در منطقه کوچچیکاده، کلیسای «کاتوواپیتیا» در منطقه کاتانا، هتل‌های «شانگری-لا» و «کینگبری» در کلمبو از جمله اهداف این انفجارهای تروریستی بودند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت. پیشتر دولت سریلانکا گروه محلی «جماعت توحید» را مسئول این انفجارها معرفی کرده و گفته بود این گروه، این حملات تروریستی را با کمک یک شبکه بین‌المللی سازماندهی کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین