|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۵۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
این طرح برای اولین بار در چهل سال اتفاق تازه‌ای است. ذیل این قانون افراد می‌توانند علاوه بر اشخاص نام لیست‌های احزاب را بنویسند. شخصی که در حوزه انتخابیه خود ۱۵ درصد آرا را بگیرد و در سطح استان هم بالاترین رأی را داشته باشد، می‌تواند به مجلس راه یابد.
 دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: آن چیزی که در مجلس شورای اسلامی مطرح است لایحه جامع انتخابات نیست، طرح ما استانی شدن انتخابات است.

 مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری، صبح امروز (پنجشنبه) در چهارمین مجمع عمومی خانه احزاب که در وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارسال کرده است. آن چیزی که در مجلس مطرح است لایحه جامع انتخابات نیست، طرح ما استانی شدن انتخابات است.

وی گفت: این طرح برای اولین بار در چهل سال اتفاق تازه‌ای است. ذیل این قانون افراد می‌توانند علاوه بر اشخاص نام لیست‌های احزاب را بنویسند. شخصی که در حوزه انتخابیه خود ۱۵ درصد آرا را بگیرد و در سطح استان هم بالاترین رأی را داشته باشد، می‌تواند به مجلس راه یابد.

کواکبیان افزود: اگر شورای نگهبان استانی شدن انتخابات را تصویب کند، سطح پارلمان، سطح دموکراسی بالاتر می‌رود. ما با خون جگر ۱۵ میلیارد یارانه ۹۸ برای احزاب را در بودجه سال آینده گنجاندیم، خانه احزاب باید از این بودجه حراست کند.

وی در پایان افزود: چرا رئیس جمهور و باقی رؤسای قوا از خانه احزاب برای شرکت در جلسه‌ای مشترک دعوت نمی‌کنند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین