|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
جعفر قادری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایراد شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برطرف شده و آماده طرح در صحن مجلس شورای اسلامی است.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: شورای نگهبان به این طرح دو ایراد گرفته بود که هر دو ایراد در کمیسیون رسیدگی و با حضور نماینده شورای نگهبان برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ایراد این شورا به این طرح، این بود که این طرح متعرض منابع متمرکز شهرداری‌ها و دهیاری ها می‌شود و با اصل 75 قانون اساسی مغایرت پیدا می‌کند.

قادری تصریح کرد: با وجود اینکه اعتقادی به این ایراد نداشتیم و باورمان براین بود که محدود شدن حق بیمه کارگران ساختمانی به 12 درصد هزینه‌های پروانه ساختمانی، ساخت و سازهای غیرقانونی کاهش یافته، سبب افزایش تقاضا برای پروانه‌ها شده و تامین اجتماعی برای تداوم بیمه کارگران بیمه شده فعلی و نیز افزایش تعداد بیمه‌شدگان مشکلی ندارد ولی برای رفع ایراد شورای نگهبان به عنوان یکی از طراحان به اعضای کمیسیون پیشنهاد حذف تبصره یعنی حق برداشت از منابع متمرکز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را دادیم و کمیسیون نیز این تبصره را حذف کرد.

وی عنوان کرد: بعد از حذف تبصره، کمیسیون این عبارت را به متن تبصره اضافه کرد که تعهد تامین اجتماعی برای بیمه کاگران ساختمانی محدود به حق بیمه‌های وصولی است و مازاد برآن تعهدی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: با این اصلاح که مجلس انجام داده حق بیمه پروانه‌های مسکونی محدود به 12 درصد هزینه‌های پروانه شده و حق بیمه‌های مسکونی نسبت به تجاری شدیدا کاهش یافته و حق بیمه‌های روستاییان کمتر از شهری‌ها و  بخش‌های جنوبی شهرها کمتر از بخش‌های شمالی شهرها می‌شود.

وی گفت: به نظر می‌رسد گزارش کمیسیون بهداشت و درمان هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گرفته و یکی از دو روز سه‌شنبه و یا چهارشنبه این اصلاحات در صحن مجلس تعیین تکیف شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین