|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۵۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
سرویس اطلاعات عراق سیزده فرانسوی از مهم ترین سرکرده‌ها و عناصر داعش را در داخل خاک سوریه دستگیر کرد در همین حال، دولت بغداد یکصد و پنجاه داعشی را از نیروهای دموکراتیک سوریه تحویل گرفت.
 سرویس اطلاعات عراق سیزده فرانسوی از مهم ترین سرکرده‌ها و عناصر داعش را در داخل خاک سوریه دستگیر کرد در همین حال، دولت بغداد یکصد و پنجاه داعشی را از نیروهای دموکراتیک سوریه تحویل گرفت.

به گزارش فارس، شبکه خبری «العربیه» امروز پنجشنبه گزارش کرد که عراق تعدادی از عناصر فرانسوی داعش را بازداشت کرده است.

العربیه در وبسایت خود نوشت: سرویس اطلاعات عراق سیزده فرانسوی از مهم‌ترین سرکرده‌ها و عناصر داعش را طی یک عملیات امنیتی در داخل خاک سوریه دستگیر کرد.

این شبکه جزئیات بیشتری از این خبر ارائه نکرد و در ادامه به خبر رویترز در خصوص انتقال ۱۵۰ عضو داعش از خاک سوریه به عراق پرداخت.

العربیه نوشت، منابع امنیتی عراق امروز پنجشنبه (۲۱ فوریه) گفتند که سرویس اطلاعات عراق همچنین موفق به انهدام بزرگ‌ترین باند تامین مالی داعش در این کشور شدند.

یکی از فرماندهان حشد عشایری در استان الانبار عراق گفته بود که نیروهای عراقی یکصد و پنجاه داعشی را از نیروهای دموکراتیک سوریه از طریق مناطق مرزی الباغوز تحویل گرفتند (جزئیات بیشتر).

قطری العبیدی، یکی از فرماندهان حشد عشایری الانبار گفت: فرماندهی عملیات الجزیره و تیپ هفتم ارتش عراق موفق شدند یکصد و پنجاه داعشی تحت تعقیب دستگاه امنیتی عراق را تحویل بگیرند.

به گزارش رویترز، این برای نخستین بار است که به موجب توافق منعقد شده بین عراق و نیروهای سوریه دموکراتیک برای تحویل ۵۰۲ عضو داعش به دولت بغداد، اولین گروه از آنها تحویل داده شدند.

مصطفی بالی، یک مسئول نیروهای سوریه دموکراتیک  گفت که پیش بینی می‌شود کار پاکسازی آخرین منطقه حضور داعش در شرق سوریه از وجود غیرنظامیان امروز پنجشنبه تکمیل شود و نیروها پس از آن با بقایای داعش که در آنجا مخفی شده‌اند مبارزه خواهند کرد.

روستای الباغوز واقع در مرز عراق آخرین منطقه تحت سیطره داعش در منطقه شرق رود فرات در سوریه است که آخرین پایگاه اصلی داعش در عراق و سوریه پس از سلسله شکست‌های تحمیلی علیه این گروهک تروریستی در سال ۲۰۱۷ است.

شبکه العربیه عصر پنجشنبه گزارش کرد که باقی‌ماندگان عناصر داعش، تاکنون نپذیرفته‌اند که منطقه را تخلیه کنند. هنوز غیرنظامیان زیادی در منطقه الباغوز هستند که تخلیه نشده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین