|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۵۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
ما به دنبال گفتگو درباره چگونگی کاستن از تنش، خطرات نظامی، دستیابی به صلح و امنیت در شبه جزیره کره هستیم. ما به دنبال کاستن هرچه بیشتر فاصله‌ها بین کره شمالی و آمریکا پیش از برگزاری نشست هانوی هستیم.
 وزیر خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده به دنبال این است که تا پیش از نشست با مقام‌های کره شمالی در ویتنام که قرار است در پایان ماه جاری میلادی برگزار شود، تا جایی که می‌تواند به کره شمالی نزدیک شود.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت، گروهی از وزارت خارجه را طی روزهای آتی به آسیا می‌فرستد تا درباره تمامی موضوعاتی که در نشست سنگاپور بین کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مطرح می‌شود، به گفتگو بپردازند.

ترامپ اعلام کرد که دومین نشستش با رهبری کره شمالی قرار است در ۲۷ و ۲۸ فوریه سال جاری میلادی در هانوی، ویتنام برگزار شود.

پامپئو در نشست ورشو گفت که رهبران دو کشور به دنبال تمرکز بر خلع سلاح اتمی‌ای هستند که در نشست نخست خود در سنگاپور درباره آن توافق کرده بودند.

وی ادامه داد: ما به دنبال گفتگو درباره چگونگی کاستن از تنش، خطرات نظامی، دستیابی به صلح و امنیت در شبه جزیره کره هستیم. ما به دنبال کاستن هرچه بیشتر فاصله‌ها بین کره شمالی و آمریکا پیش از برگزاری نشست هانوی هستیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی از سوی شبکه خبری فاکس نیوز درباره اینکه چقدر پایان رسمی جنگ کره در گفتگوهای رهبران آمریکا و کره شمالی مهم است، گفت: ما در این‌باره گفتگوهای زیادی داشته‌ایم. در حقیقت، گروه من در روزهای آتی برای تداوم این گفتگوها درباره مسائلی که در سنگاپور مطرح شد، بار دیگر به آسیا سفر می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود که استفن بیگان، فرستاده ویژه آمریکا در کره شمالی مذاکراتی را با هدف آماده سازی شرایط برای برگزاری نشست هانوی با همتای کره شمالی خود در روزهای آتی داشته باشد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین