|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۵۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
از انقلاب کبیر فرانسه تا انقلاب چین، روسیه و فیدل کاسترو در کوبا همگی به نوعی انقلاب بودند، ولی چیزی که انقلاب ما را با دیگر انقلاب‌ها متمایز کرد مشارکت عمومی مردم در طول انقلاب بود که نشان داد مردم نقش اول را در تشکیل و سقوط انقلاب‌ها ایفا می‌کنند.
رئیس مؤسسه حفظ و نشر آثار شهید مصطفی چمران گفت: انقلاب واقعی به معنای حقیقی کلمه در ایران اتفاق افتاد به این معنا که مردم نقش اصلی در انقلاب را داشتند.

 مهدی چمران در پایگاه چمران آران و بیدگل در خصوص چگونگی انقلاب و اهداف آن، اظهار کرد: در دنیا انقلاب‌های زیادی شکل گرفته است، ولی بدون شک انقلاب اسلامی ایران که در سال ۱۳۵۷ به ثمر رسید نمونه کامل و واقعی یک انقلاب تمام عیار است.

وی افزود: از انقلاب کبیر فرانسه تا انقلاب چین، روسیه و فیدل کاسترو در کوبا همگی به نوعی انقلاب بودند، ولی چیزی که انقلاب ما را با دیگر انقلاب‌ها متمایز کرد مشارکت عمومی مردم در طول انقلاب بود که نشان داد مردم نقش اول را در تشکیل و سقوط انقلاب‌ها ایفا می‌کنند.

رئیس مؤسسه حفظ و نشر آثار شهید مصطفی چمران، گفت: البته که ایران در زمان شاهنشاهی با مشکلات و تبعیض‌های متعددی روبرو بود و مردم از این نوع حکومت کمترین میزان رضایت را داشتند، از زمان مشروطه گرفته تا زمان رضا خان قلدر و سپس فرزندش محمدرضا شاه همگی با سو استفاده از قدرت به چپاول مردم و ثروت ملی اقدام کردند و توجه به مشکلات و دغدغه‌های مردم را نادیده گرفتند و به توصیه و نصیحت علما و دلسوزان بی توجهی کردند و مردم روز به روز زندگی برایشان سخت‌تر شد، تا جایی که ایران را یک کشور مطیع و فاسد و تحت سلطه آمریکا و انگلیس دیدند، جرقه قیام و انقلاب زده شد.

چمران تصریح کرد: انقلاب شروع شد تا اهداف اسلامی و دینی در کشور پیاده شود، سرسلسله جنبان این انقلاب امام خمینی (ره) بود، یک شخصیت بی نظیر معنوی که در دیگر انقلاب‌ها دیده نشد.

وی ادامه داد: شهید چمران در زمان مبارزه و حیات سیاسی خود با اکثر رهبران دنیا ملاقات و گفت و گو داشت، او عقیده داشت هیچ رهبری را به پاکی و سادگی امام خمینی (ره) ندیده است، رهبری که به معنای واقعی کلمه هم رهبر بود، هم خادم بود و از امکانات کشوری کمترین استفاده را داشت و مدام تاکید داشت که رهبری ایشان هیچ ارجحیتی در پی ندارد و نباید حتی عضوی از خانواده اش در این راه سو استفاده کند.

رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: انقلاب‌ها هر کدام به گونه‌ای به ثمر رسید و در همه یک وجه مشترک وجود دارد و آن هم کشتار و خونریزی بود، از انقلاب فرانسه گرفته تا فیدل کاسترو در کوبا و خیلی دیگر از انقلاب‌ها، ولی تنها انقلابی که با تکیه بر شعائر الهی به ثمر رسید انقلاب اسلامی ایران بود.

رئیس مؤسسه حفظ و نشر آثار شهید مصطفی چمران گفت: اما چه کنیم تا بتوانیم از مشکلات تحریم سلامت بیرون بیاییم؟ گام مهم وحدت است، ما تا زمانی که با هم متحد باشیم دشمن نمی‌تواند کوچک‌ترین خللی در اعتقادات و اصول ما وارد کند، وحدت کلمه و وحدت رویه بهترین روش مقابله با دشمن است، پشت سر ولایت فقیه حرکت کردن و عمل به دستورات و سفارشات ایشان یکی از اصول انقلاب اسلامی است که تضمین کننده روشنی راه جامعه و دوری از ضلالت و گمراهی است، در زمان جنگ نیز چنین تحریم اقتصادی و مشکلات را داشتیم ولی تحمل کردیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین