|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
»
کد خبر: ۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
رييس مجلس شوراي اسلامي ضمن محكوم كردن طراحي غيرمشروع آمريكا و رژيم صهيونيستي و غرب عليه سوريه هشدار داد: ممكن است با كمك برخي كشورهاي منطقه كه هدف قدرت طلبي را دنبال مي كنند عملياتي را عليه سوريه آغاز كنيد ولي اين شما نيستيد كه ادامه مي دهيد.
تدبیر و امید«علي لاريجاني» روز چهارشنبه در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي با توجه به تحركات آمريكا و رژيم صهيونيستي در سوريه گفت: بايد نگران فرزند نامشروع در منطقه باشيد و در آينده نتايج برخورد تاكتيكي را شاهد خواهيد بود.

وي ادامه داد: تحركات بين المللي و منطقه اي چند روز اخير در سوريه بيش از دو سال است كه غرب و برخي كشورهاي منطقه بعد از پيروزي مسلمانان و انقلاب اخير سراغ سوريه رفتند تا عقب افتادگي و منافع خود را با ضربه زدن به يكي از كانون هاي مقاومت جبران كنند.

رييس قوه مقننه خاطرنشان كرد: در ابتدا تفكر كودكانه داشتند كه در چند هفته سوريه را نابود مي كنند ولي با مقاومت سوريه به فشارهاي سياسي دست زدند تا دولت سوريه را به تسليم وادارند و ناكامي غرب و استكبار جهاني آنان را به فكرهاي شيطاني واداشت تا سلاح هاي شيميايي به دست تروريست ها بدهند.

لاريجاني يادآور شد: از چند ماه پيش اطلاع يافتيم كه از مرزهاي منطقه ارسال سلاح شيميايي به سوريه آغاز شده و استكبار تبليغات گسترده اي به راه انداخته اند و معلوم شد اين اقدام از سوي تروريست ها انجام شده است.

وي افزود: هنوز ماموران سازمان ملل بررسي خود را در زمينه استفاده سلاح شيميايي آغاز نكرده اند كه استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي ناقوس جنگ بلند كردند و بدون مجوز شوراي امنيت سردمداران عمليات نظامي در سوريه شدند شايد شيريني زورگويي آشفته سازي براي رژيم صهيونيستي و سفلگان منطقه اي فرصت عاقلانه را از آنان گرفته و گام به سرزمين بمب گذاري شده گذاشتند.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر قواعد بين المللي در اين ماجراجويي به نفع رژيم صهيونيستي و غرب ناديده گرفته شود چه دليلي دارد سوريه احترامي براي آنان قائل باشد. نتيجه چنين اقدامي نابساماني منطقه اي است كه آتش آن گريبان كشورهاي ساده انديش منطقه را خواهد گرفت.

لاريجاني اضافه كرد: اگر رژيم صهيونيستي دچار هوس فتنه آميزي شود گرفتار عذابي دردآورتر از جنگ ۳۳ روزه خواهد شد كه با استراتژي خام حركتي را طراحي كردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین