|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۴۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها که به بررسی بودجه مربوط به کمیسیون‌ها اختصاص داشت، بند (ح) از تبصره ۶ بودجه ۹۸ که توزیع عوارض ارزش افزوده را توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها لحاظ کرده بود، حذف شد.
 پروانه مافی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور از حذف بند جنجالی مربوط به شهرداری‌ها در بودجه سال ۹۸ خبر داد.

مافی گفت: در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها که به بررسی بودجه مربوط به کمیسیون‌ها اختصاص داشت، بند (ح) از تبصره ۶ بودجه ۹۸ که توزیع عوارض ارزش افزوده را توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها لحاظ کرده بود، حذف شد.

او با بیان اینکه شهرداری‌های کشور از این خبر خوشحال خواهند شد، افزود: در بند (ی) از تبصره ۶ هم که به منابع فصولی اشاره داشت، مقرر شد تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد.

 در بند ح. جزء "ه" تبصره ۶ بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مقرر کرده بود که دولت توزیع عوارض ارزش افزوده موضوع جزء (١) بند (ب) ماده (٦)، قانون برنامه ششم توسعه بین شهرها، روستا‌ها و مناطق عشایری را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان واگذار می‌کند تا این شورا‌ها بر اساس سیاست‌های مصوب، شورای مذکور را میان فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و ادارات امور عشایر توزیع کنند. این در حالی است که سال‌های گذشته همواره و همیشه سهم شهرداری‌ها از این عوارض تجمیعی به خزانه شهرداری‌ها واریز می‌شده است.
منبع: انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین