|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۴۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
متاسفانه این عارضه همچنان دامن گیر کشور است، البته بنا بر شرایط ارزی که پیش آمده قاچاق کالا به داخل کم شده است و به صورت معکوس یعنی قاچاق ضروریات کشور به خارج از کشور افزایش یافته است.
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: در امر مبارزه با قاچاق در کشور همه نهاد های ذیربط باید جدی تر باشند.

 آیت الله "مصطفی علما" در نشست با رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، اظهار داشت: قاچاق کالا یکی از تهدیدات بزرگ برای اقتصاد کشور است که باید همه با جدیت با آن برخورد کنند.

وی افزود: وضعیت موجود در امر قاچاق کالا اصلا پذیرفتنی نیست و اگر یک عزم جدی برای مبارزه صحیح با قاچاق کالا باشد، این موضوع در کشور یک ماهه قابل حل شدن است.

وی گفت: اکنون وضعیت مرز پرویزخان با چنین حجم بالای صادراتی چرا باید اینقدر نابسمان باشد. چرا در امر تقویت صادرات و در مقابل مبارزه با قاچاق اینقدر ضعیف عمل می شود.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور نیز اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره بر مبارزه با قاچاق کالا تاکید داشته و دارند.

علی مویدی خرم آبادی افزود: متاسفانه این عارضه همچنان دامن گیر کشور است، البته بنا بر شرایط ارزی که پیش آمده قاچاق کالا به داخل کم شده است و به صورت معکوس یعنی قاچاق ضروریات کشور به خارج از کشور افزایش یافته است.

وی گفت: مسئله قاچاق به خارج از کشور موضوع مهم و پیچیده ای است که در این زمینه می توان به قاچاق سوخت اشاره داشت و به نظر می رسد ارائه یارانه سوخت به همه جامعه از افراد مرفه تا روستاییانی که استفاده ای از بنزین ندارند می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: استان کرمانشاه پتانسیل بالایی برای صادرات به کشور همسایه و دیگر کشورها از طریق عراق دارد و باید بازارچه ها و گمرکات مرزی این استان از قبیل پرویزخان و سومار تقویت شوند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین