|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۲۳۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
آکار به تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد که در آنها سربازانی آمریکایی در سوریه در کنار جمعی از اعضای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) دیده شده‌اند.
وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد، انتظار داریم واشنگتن همانگونه که تعهد داده، همکاری‌های خود را با گروه "تروریستی" ی.پ.گ متوقف کند.

 خلوصی‌ آکار، وزیر دفاع ترکیه طی سخنرانی در همایشی بین‌المللی درباره امنیت در کانادا اظهار کرد: آنکارا نمی‌تواند بپذیرد با وجود خنثی‌سازی گسترده گروه تروریستی داعش، واشنگتن به وسیله کامیون‌ها و جنگنده‌ها سلاح و مهمات به یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) می‌رساند.

آکار به تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد که در آنها سربازانی آمریکایی در سوریه در کنار جمعی از اعضای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) دیده شده‌اند.

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به عصبانیت مردم ترکیه از این عکس‌ها، تاکید کرد، این تصاویر چهره آمریکا و ارتش این کشور را در افکار عمومی ترکیه تخریب می‌کند.

این مسؤول ترکیه افزود: ما انتظار داریم آمریکا همانگونه که تعهد داده، همکاری‌های خود را با گروه "تروریستی" ی.پ.گ متوقف کند.

۱۱ نوامبر جاری تصویری از شام سربازان آمریکایی در کنار نیروهای شبه نظامی کرد در منبج سوریه در شمال این کشور در نزدیکی مرزهای ترکیه منتشر شد.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق کرد را سازمان تروریستی و آن را شاخه سوری حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) می‌داند که در لیست تروریست‌های آنکارا، واشنگتن و اتحادیه اروپا قرار دارند.

در حالی که واشنگتن در تقابل با داعش به این نیروها تکیه دارد و این نیروها توانستند داعش را از رقه بیرون کنند.

آکار اظهار داشت، ترکیه اجازه نخواهد داد آنچه آن را "گذرگاه تروریستی" در نزدیکی مرزهای جنوبی با سوریه خواند، ایجاد شود.




منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین