|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۳۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
شورای پنجم در حالی سومین شهردار پایتخت را در مدت زمان عمر دو ساله خود انتخاب می‌کند که محمد علی نجفی اولین شهردار منتخب به علت ابتلا به بیماری استعفا کرد و محمدعلی افشانی دومین شهردار منتخب شورای پنجم نیز مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد و از شهرداری رفتنی شد.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر تهران شهردار جدید پایتخت را انتخاب کردند.

به‌ گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه یکصدم شورای اسلامی شهر تهران پنجم از میان دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی، شهردار جدید را انتخاب  کردند.

در رأی گیری که توسط هیات رییسه انجام شد، عباس آخوندی 10 رأی و پیروز حناچی 11  رأی را کسب کند.

بر همین اساس پیروز حناچی شهردار جدید تهران شد.

شورای پنجم در حالی سومین شهردار پایتخت را در مدت زمان عمر دو ساله خود انتخاب می‌کند که محمد علی نجفی اولین شهردار منتخب به علت ابتلا به بیماری استعفا کرد و محمدعلی افشانی دومین شهردار منتخب شورای پنجم نیز  مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد و از شهرداری رفتنی شد.

پیروز حناچی، متولد سال 1343 و دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی معماری - مرمت شهری و باز زنده سازی شهرهای تاریخی از دانشگاه تهران است. از سوابق اجرایی وی می ‌توان به‌ معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی، دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری کشور، عضو شورای عالی ترافیک، رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی، معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی ایران اشاره کرد. وی هم اکنون معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران است.

 محسن هاشمی رئیس شورای شهر پیش از ورود به جلسه گفت:

  اعضا شورا در مورد کاندیدای خودشان صحبت کردند.هیج وقت تا به حال  قبل از رای گیری در ایران، تایید یا عدم تایید صلاحیت نیامده است.  کسی را قبل از جنایت قصاص نمی کنند که بخواهند گزینه های شهرداری را رد کنند


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین