|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۳۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
جهان در حال تحول بزرگی است و عصر دیجیتال را تجربه می‌کنیم. به همین خاطر فعالیت‌ها در این عرصه با نظارت بیشتری انجام می‌گیرد و در حوزه دریایی هم باید از این عرصه به بهترین شکل بهره گرفته شود.
قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا گفت: درخصوص حمل و نقل، اتحادیه اروپا همواره کنار ایران خواهد بود و تداوم همکاری‌ ها را اعلام می‌کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ماجا باکران در همایش آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اداره کل حمل و نقل اتحادیه اروپا در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد گفت: اعلام می کنم که در خصوص حمل و نقل اعم از دریایی و ...، اتحادیه اروپا همواره کنار ایران خواهد بود و ادامه همکاری‌ها را اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۶ هیئتی از اتحادیه اروپا به رهبری خانم موگرینی به ایران سفر کرد که در این حضور توافقات ارزشمندی در زمینه حمل و نقل در ابعاد شهری و هواپیمایی ایجاد شد و در این همایش اجازه می‌خواهم حامل این پیام باشم که همچنان در مسیر همان توافقات حرکت می کنیم.

باکران گفت: ۸۰ درصد حمل و نقل جهان از نظر حجم و ارزش از طریق دریا و توسط کشتی‌ها صورت می‌گیرد و این‌که در چه نقطه‌ای و کجا قرار داشته باشد، اهمیت ندارد. اتحادیه اروپا و قاره اروپا در ادوار مختلف تاریخ از طریق دریا با قاره آسیا تجارت داشته است. به همین خاطر خواهان آن هستیم بین قاره اروپا و آسیا همچنان این ارتباط برقرار باشد و تلاش داشته باشیم این موضوع به عنوان یک جریان همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: ادامه این جریان به تحقق لجستیک می‌انجامد که در کنار این مزیت، حمل و نقل را رشد داده و به توسعه کشورها کمک خواهد کرد و در کنار آن منجر به پایداری اقتصادی و زیست‌محیطی نیز می‌شود. به همین خاطر باید امنیت را بالا ببریم و همان‌طور که می‌دانید این موارد همگی در کانون فعالیت‌ های ما قرار دارد.

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا ادامه داد: در این خصوص لازم است که زمینه را برای رقابت سالم و برابر ایجاد کنیم و در کنار آن بتوانیم با افزایش همکاری با کشورهای مختلف شاهد نوین‌سازی و ارتقاء بنادر باشیم. به همین خاطر خوب است که بتوانیم در فعالیت‌ های خودمان خودکار سازی را انجام داده و تبادل اطلاعات داشته باشیم.

وی افزود: جهان در حال تحول بزرگی است و عصر دیجیتال را تجربه می‌کنیم. به همین خاطر فعالیت‌ها در این عرصه با نظارت بیشتری انجام می‌گیرد و در حوزه دریایی هم باید از این عرصه به بهترین شکل بهره گرفته شود. این تحولات بسیار سریع هستند و برای عقب نماندن باید سریع حرکت کرد و با آن سازگار شد.

باکران با تاکید بر اینکه تمرکز بالایی روی این موارد از سوی اتحادیه اروپا و قاره اروپا صورت گرفته گفت: در این فرصت و در این همایش می‌خواهیم جدا از تمرکز و صحبت روی اولویت‌های سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا به‌طور خاص و تخصصی اطلاعات بین دو طرف تبادل شود و در کنار هم با این چالش مواجه باشیم.

وی گفت: در همین زمینه از بخش خصوصی می‌خواهیم که با بخش حاکمیتی و قانونگذار همراه باشد چرا که تلاش آن‌ها در تسریع فعالیتها کمک شایانی خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین