کد خبر: ۲۳۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
حامیان سیریسنا برای چندین هفته درباره این اتهام مربوط به توطئه برای ترور وی گمانه زنی کرده اند اما روز یکشنبه برای نخستین بار وی علنا این خبر را مطرح کرد.
رئیس‌جمهوری سریلانکا گفته نخست وزیر را تنها به ظن دخالت یکی از وزرای کابینه در توطئه ترورش ا کار برکنار کرده است.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهوری سریلانکا در یک سخنرانی تلویزیونی گفت، فردی که توسط بازرسان مورد بازجویی قرار گرفته نام یکی از وزرای کابینه را داده که قصد ترور وی و وزیر دفاع سابق را داشته است.

وی همچنین گفت که تنها گزینه برای رویارویی با این مساله برکناری رانیل ویکریمسینگ، نخست وزیر و دعوت از ماهیندا راجاپاکسه، نخست وزیر سابق برای به دست گرفتن این سمت بوده است.

سیریسینا ادامه داد: این اطلاعات که توسط بازرسان ما به دست آمده شامل جزئیاتی است که تاکنون برای مردم مخفی بوده است. این اطلاعات به یکی از وزرای کابینه دخیل در توطئه برای ترور من می انجامد.

رئیس جمهوری سریلانکا اما نام آن وزیر یا جزئیات درباره توطئه احتمالی را اعلام نکرد و حتی چرایی معتبر بودن ادعایش را مطرح نکرد.

حامیان سیریسنا برای چندین هفته درباره این اتهام مربوط به توطئه برای ترور وی گمانه زنی کرده اند اما روز یکشنبه برای نخستین بار وی علنا این خبر را مطرح کرد.

یک مخبر پلیس به خبرنگاران گفت که نخست وزیر و سارات فونسکا، یکی از فرماندهان سابق ارتش سریلانکا در این توطئه دست داشتند.

این پرونده از سوی پلیس این کشور در دست بررسی است اما هنوز کسی در این رابطه دستگیر نشده است.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته که واشنگتن رخدادها در سریلانکا را با نگرانی دنبال می کند و از سیریسنا خواسته تا جلسه پارلمان را بار دیگر برگزار کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین