|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۹
کد خبر: ۲۳۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
پرسپولیس با هدایت خوب برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات خود پس از اینکه ۲ فصل پی‌درپی توانست قهرمان لیگ برتر شود در لیگ قهرمانان آسیا هم به دیدار نهایی راه یافت.
  پرسپولیس با هدایت خوب برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات خود پس از اینکه ۲ فصل پی‌درپی توانست قهرمان لیگ برتر شود در لیگ قهرمانان آسیا هم به دیدار نهایی راه یافت.
آنچه برانکو با دست‌های خالی در پرسپولیس انجام داد، فراتر از شاهکار است. حتی متعصب‌ترین هوادار پرسپولیس هم قبول دارد که تیم محبوبش باید در همان مرحله یک‌چهارم نهایی که به الدحیل خورد، حذف می‌شد، اما برانکو با تیمی که پنجره‌اش بسته بود، به فینال آسیا رسید و در‌های خوشبختی را به روی پرسپولیس گشود تا حالا لازم باشد مجسمه او را از طلا بسازند و در باشگاه پرسپولیس نصب کنند.
برانکو کاری کرد که نظیرش را پیش از این ندیده بودیم. هنوز هم قابل باور نیست که یک تیم تنها با ۱۲ بازیکن اصلی و با ترکیب و تاکتیکی که از قبل برای تمام رقیبان قابل شناسایی و کاملاً برملا بود، به فینال آسیا برسد.
اما به نظر شما مهم‌ترین فاکتوری که برانکو به پرسپولیس بخشید، چه بود و این پروفسور کروات با چه ابزار و اهرمی پرسپولیس را به این مرحله از خوشبختی رساند؟
وقتی سوت پایان بازی پرسپولیس و السد به صدا درآمد و برانکو بعد از شرکت در شادی سرخپوشان و هواداران به کنفرانس خبری رفت، یک اتفاق جالب رخ داد. سرمربی پرسپولیس با لبخند به هواداران گفت: «روزی که به پرسپولیس آمدم، در قراردادم بندی گذاشتم که برای قهرمانی آسیا پاداش بگیرم.» این یعنی پروفسور از همان روز اول به قهرمانی در آسیا فکر می‌کرد و این مقام را در برنامه‌های بلندمدتش می‌دیدیدس.
خودباوری دقیقاً اولین چیزی بود که برانکو به پرسپولیس تزریق کرد. حتی در بدترین روز‌هایی که این تیم مشکل داشت و بازی‌های تهاجمی‌اش با گلزنی همراه نمی‌شد و فوت هادی نوروزی هم بیشتر از گذشته، مجموعه سرخ را به هم ریخته بود، برانکو با شاگردانش از قهرمان شدن و تقدیم قهرمانی به خانواده نوروزی حرف زد.
نظم فاکتور دیگری بود که برانکو به پرسپولیس بخشید. او به سرخپوشان یاد داد تحت هر شرایطی به قواعد و چارچوب‌ها احترام بگذارند و چه در تمرینات و چه در اجرای تاکتیک‌ها نظم داشته باشند. همین روز‌ها پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بسیاری از کمبود‌های خود را با همین نظم برطرف کرده است و نظم و دیسیپلین برانکو به داد مجموعه سرخ رسیده است.
اتحاد را هم به خودباوری و نظم اضافه کنید و از آن مهم‌تر احترام به تیم ... این که هیچ ستاره‌ای از پرسپولیس بزرگ‌تر نیست و هر بازیکنی در هر جایگاهی باید تابع پرسپولیس باشد و اگر خودش را از تیم بالاتر و برتر ببیند، جایی در مجموعه نخواهد داشت. او که خوب می‌دانست تاکتیک به تنهایی جواب نمی‌دهد، بیرون زمین هم به تیمش آرامش داد و پرسپولیس هم از این دانایی او بهره برد.
برانکو با مربع اتحاد، احترام، نظم و خودباوری، پرسپولیس را به یک تمرکز ایده‌آل رساند و تاکتیک‌های مورد نظرش را با وجود کمبود مهره به خوبی پیاده کرد و حاصل این پکیج استثنایی همین است که حالا پرسپولیس را در فینال آسیا می‌بینیم.
مجموعه سرخ این فینال را از برانکو دارد، از پروفسوری که تیمش را به فینال لیگ قهرمانان و خودش را به قله محبوبیت رساند. حالا تا قهرمانی آسیا فقط یک قدم باقی است، هر چند پرسپولیس همین حالا هم قهرمان است، با پنجره بسته و دست خالی به این مرحله رسیدن کمتر از قهرمانی نیست. برانکو و شاگردانش که انصافاً با تمام وجود بازی کردند و جانانه درخشیدند، معادلات فوتبال را تغییر دادند.
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
مهم‌ترین فاکتوری که برانکو به پرسپولیس اضافه کرد چه بود؟
پرسپولیس با هدایت خوب برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات خود پس از اینکه ۲ فصل پی‌درپی توانست قهرمان لیگ برتر شود در لیگ قهرمانان آسیا هم به دیدار نهایی راه یافت و با حذف السد قطر طی ۲ بازی رفت و برگشت حالا افتخار بزرگتری در سطح آسیا را دنبال می‌کند. مهمترین فاکتوری که برانکو به پرسپولیسی‌ها اضافه کرد را از نگاه کارشناسان و صاحب‌نظران پرسپولیس می‌خوانیم.
جعفر کاشانی: برانکو معلم خوبی است
رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفت: برانکو آزمایش خود را نه الان بلکه قبلاً هم در تیم ملی به خوبی پس داده بود. مسلماً اگر برانکو خوب نبود باشگاه پرسپولیس به او اعتماد نمی‌کرد. قطعاً با وجود مربیان خوبی، چون برانکو که مثل معلم هستند، می‌توانیم مربیان خوب داخلی تربیت کنیم. برانکو با دانش و بینشی که داشت تیم پرسپولیس را به این موفقیت رساند و داریم به سمت حرفه‌ای شدن گام برمی‌داریم و انشاءا... تیم بتواند با کمک هواداران قهرمان آسیا شود.
علی پروین: او تاکتیک و قدرت بدنی بالا به پرسپولیسی‌ها داد
سرمربی اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: برانکو مربی بسیار باهوشی است که یک بار دیگر توانایی‌های فنی خودش را ثابت کرد و نشان داد مرد بادانشی است. او تاکتیک پرسپولیس را مقابل السد در نیمه دوم به بهترین شکل ممکن تغییر داد و به آنچه می‌خواست رسید. بازیکنان السد قطر از دقیقه ۵۰ به بعد از لحاظ بدنی کم آوردند و از طرف دیگر پرسپولیس هرقدر از زمان بازی می‌گذشت، آماده‌تر و هماهنگ‌تر نشان می‌داد و به نظرم برانکو هم از لحاظ تاکتیکی و هم از لحاظ بدنی پرسپولیسی‌ها را در بهترین شرایط قرار داده است.
رضا شاهرودی: برانکو غرور ما را زنده کرد
کاپیتان اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: بعد از بازی پرسپولیس مقابل السد قطر تمام آسیا به احترام پرسپولیس ایستاد و انصافاً برانکو و بازیکنان پرسپولیس غرور ما را زنده کردند و حالا فوتبال آسیا روی پرسپولیس حساب ویژه‌ای باز می‌کند. برانکو به تیم اعتماد به نفس بالا داد و به این بچه‌ها فهماند که می‌شود با دست خالی کار‌های بزرگی انجام داد و در آسیا آقایی کرد. او مربی بادانشی است که ۲ بار پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کرد و حالا هم با تفکرات او قطعاً می‌توانیم فاتح لیگ قهرمانان شویم.
بیژن ذوالفقارنسب: برانکو اعتماد به نفس و انگیزه بالا داد
کارشناس فوتبال و بازیکن اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: پرسپولیسی‌ها این اعتماد به نفس بالا و انگیزه را از برانکو دارند. او مربی خوبی است که فوتبال ایران را به قدر کافی می‌شناسد و از پرسپولیس هم تیمی ساخته که چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان آسیا مدعی است. اگر پرسپولیسی‌ها با همین روحیه و انسجام مقابل نماینده ژاپنی در فینال حاضر شوند به طور حتم موفق خواهند بود و می‌توانند به جام برسند، چون بازی برگشت فینال در آزادی برگزار می‌شود و می‌شود حماسه دیگری را تکرار کرد و جام را بالای سر برد.
ادموند بزیک: برانکو یک روانشناس خوب است
مهاجم اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: برانکو یک روانشناس خوب است که به پرسپولیسی‌ها القا کرد که می‌شود با بضاعت کم و دست خالی جنگید و موفق هم شد. برانکو بار فنی بالایی هم دارد و این را در بازی با السد قطر ثابت کرد. او نشان داده هرکس را که به بازی می‌گیرد قطعاً فکری پشت این تفکر بوده است. برانکو بهترین تصمیمات را در پرسپولیس گرفت و شما دیدید که اکثر نیمه‌های مربیان را پرسپولیس برنده خارج شد مثل دو بازی رفت و برگشت با السد و در مجموع او یک روانشناس برجسته فوتبال است/خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین