|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۳
کد خبر: ۲۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: حدود سه میلیون صنف در کشور داریم که 600 تا 700 هزار صنف بدون مجوز فعالیت می‌کنند که 45 درصد از این اصناف توزیعی، حدود 30 درصد تولیدی و 25 درصد باقی مانده خدماتی هستند.
محمدرضا نعمت زاده که بعد از ظهر روز گذشته در گردهمایی استانداران سراسر کشور حاضر شده بود در یک گفت‌وگو و تبادل نظر با استانداران بر ضرورت نقش آفرینی بیش از پیش نظام بانکی کشور در جهت رونق تولید و رشد اشتغال در کشور تأکید کرد.

وی در این نشست اظهار کرد: فعالیت‌های اقتصادی زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت بین 38 تا 40 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهند که این امر بار مسئولیت ما را زیاد می‌کند و از طرفی خوشحالیم که می‌توانیم کمتر از 40 درصد تولید ناخالص ملی را راه اندازی کنیم.

نعمت‌زاده به وجود 90 هزار واحد صنعتی در کشور اشاره کرد و افزود: با سرمایه گذاری در این بخش می‌توان 8/2 میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به وجود 80 تا 81 هزار واحد صنعتی کوچک در کشور اشاره کرد و گفت: از این تعداد 13 تا 14 هزار واحد متوقف شده است. 22 هزار واحد با ظرفیت زیر 50 درصد و 18 هزار واحد با ظرفیت بین 50 تا 75 درصد فعالیت می کنند.

به گفته وی بر اساس بررسی صورت گرفته اگر 10 هزار ملیارد تومان برای فعال سازی واحدهای متوقف شده و نیمه فعال سرمایه گذاری کنیم حدود 190 هزار شغل ایجاد می شود.

نعمت زاده با بیان این که در بخش خصوصی اگر بانک‌ها به میدان نیایند اتفاق خاصی نخواهد افتاد، تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن 150 هزار میلیارد تومان برای تولید حدود 600 هزار میلیارد تومان ارزش کالا لازم است که برای محقق شدن آن احتیاج به تسهیلات بانکی داریم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین