|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۳۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
توافقنامه‌های ما با آنها مکتوب هستند و این به این معنا است که ما تنها در صورتی که به این موضوعات نزدیک می‌شویم که در آستانه راه‌حل نهایی باشیم اما متاسفانه آنها چنین تصمیماتی گرفتند و طبیعتا این اقدام قابل قبول نیست و بار دیگر ما آن را به شورای مرکزی ارائه خواهیم داد و تصمیم این شورا هر چه که باشد ما به آن پایبند خواهیم بود.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: شورای مرکزی ساف تمامی مسائل منطقه‌ای، سازمانی و سیاسی و از همه مهمتر موضع گیری آمریکا نسبت به مساله فلسطین و نقض توافقنامه‌ها از سوی رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای که از تلویزیون فلسطین پخش شد، با اشاره به توافقنامه‌ای که به تازگی در شورای ملی فلسطین به امضا رسیده و طبق آن شورای مرکزی ساف جای شورای ملی فلسطین را در صورت غیاب آن می‌گیرد، تاکید کرد: تصمیمات شورای مرکزی بسیار جدی خواهد بود و رهبران فلسطین هرگز حق ندارند از آنها عبور کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه‌ گفت‌: اگر آمریکایی و اسرائیلی‌ها این قطعنامه‌ها را نقض کنند، ما در راستای لغو همه آنها حرکت خواهیم کرد.

عباس با اشاره به اقدامات دولت آمریکا در تعطیلی دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن، انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی و موضع گیری دولت آمریکا نسبت به شهرک سازی‌ها، ‌آنروا و مسائل امنیتی، گفت‌: تمامی تصمیماتی که دولت آمریکا در این خصوص گرفته کاملا بر خلاف توافقات انجام شده بوده‌اند.

وی در ادامه‌ اظهار کرد: توافقنامه‌های ما با آنها مکتوب هستند و این به این معنا است که ما تنها در صورتی که به این موضوعات نزدیک می‌شویم که در آستانه راه‌حل نهایی باشیم اما متاسفانه آنها چنین تصمیماتی گرفتند و طبیعتا این اقدام قابل قبول نیست و بار دیگر ما آن را به شورای مرکزی ارائه خواهیم داد و تصمیم این شورا هر چه که باشد ما به آن پایبند خواهیم بود.

عباس افزود: اسرائیل توافقنامه‌ها از جمله توافقنامه‌های اسلو و پاریس را نقض و بر خلاف آنها عمل کرد.

طبق شبکه روسیا الیوم، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره نوار غزه نیز مدعی شد: آنها درباره تحریم‌هایی که ما علیه آنها اعمال کرده‌ایم، صحبت می‌کنند. ما هیچ گونه تحریمی را تا به این لحظه علیه نوار غزه نداشته‌ایم و هر ماه ۹۶ میلیون دلار به ساکنان این منطقه پرداخت می‌کنیم. صحبت‌ها درباره تحریم‌ها تنها سخنانی پوچ و نوعی اهانت به تشکیلات است.

وی در ادامه‌ گفت‌: اما اگر آنها به دنبال وحدت و جدایی و تشکیل دولت خود هستند و اگر می‌خواهند قرارداد درباره آنها اجرا شود به خودشان مربوط است و ما در این صورت مسؤولیت‌هایمان برداشته می‌شود. این موضوع در شورای مرکزی مطرح خواهد شد و کمیته‌ای متشکل از تمامی فعالیت‌های فلسطین آن را دنبال خواهد کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین