|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۳۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
برانسون و همسرش که به مدت 25 سال در ترکیه حضور داشتند، گفته‌اند که هنوز این کشور را دوست دارند اما به زودی به این کشور بازنخواهند گشت.
 کشیش آمریکایی که به تازگی بعد از گذراندن دو سال حبس در ترکیه آزاد شده است،‌ گفت که هنوز نمی‌داند چه علتی بازداشت شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اندرو برانسون کشیش آمریکایی که چندی پیش در ترکیه آزاد شد، گفت، در دوران حبس او به مدت طولانی از کتاب‌های مختلف حتی انجیل محروم مانده بود. او با بیش از 20 مرد دیگر در سلولی می‌ماند که برای هشت نفر ساخته شده بود.

وی ادامه داد: اما بدترین چیز نامشخص بودن شرایط بود.

این کشیش آمریکایی درباره زندگی با هم سلولی‌هایش گفت: من به خوبی نتوانستم از عهده این مساله برآیم. استرس بسیار بالایی داشتم. حداکثر سه یا چهار ساعت می‌خوابیدم. من نمی‌دانستم که این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و چرا در زندان هستم. من از نظر احساسی فرو ریخته بودم و برای مبارزه با استرس تحت مداوا قرار گرفتم.

برانسون اضافه کرد که او هیچ خبری نسبت به هرگونه توافق نداشت.

او اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گذشته پیشنهاد تبادل برانسون در قبال تحویل فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف ترکیه را داده بود اما این تبادل انجام نگرفت.

برانسون و همسرش که به مدت 25 سال در ترکیه حضور داشتند، گفته‌اند که هنوز این کشور را دوست دارند اما به زودی به این کشور بازنخواهند گشت.

آنها گفتند که نمی‌دانند چرا دولت ترکیه این اتهامات را به آنها وارد کرد در حالی که ماموریت آنها قانونی بود و در طول دو دهه گذشته ادامه داشت.

برانسون ادامه داد: مقامات ترکیه هرگز سند یا ایمیلی و یا پستی در شبکه‌های اجتماعی و یا صوت ضبط شده مبنی بر اثبات اتهاماتش دریافت نکرده است. اما افرادی که خانواده ما را می‌شناختند علیه ما شهادت دروغ داده‌اند. 

وی ادامه داد که او از این اقدام بسیار ناراحت شده بود اما اکنون بخشیده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین