|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۲۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز گذشته دیدار کردند و در خصوص تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی در سوریه به رایزنی پرداختند.
 وزیر خارجه آمریکا و نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با هم دیدار و در خصوص تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی در سوریه رایزنی کردند.

 به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز گذشته دیدار کردند و در خصوص تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی در سوریه به رایزنی پرداختند.

«هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد، این دیدار به دعوت وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن برگزار شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، آنها در این دیدار در خصوص پیشرفت اقدامات سازمان ملل در زمینه تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی در سوریه مذاکره و رایزنی کردند.

 نائورت افزود، پمپئو و استفان دی‌میستورا در این دیدار توافق داشتند که ضروری است که همه طرف‌های درگیر در سوریه در مسیر روند (حل و فصل مسائل از طریق) سیاسی حرکت کنند و در زمان فقدان یک راه‌حل سیاسی در چارچوب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت برای برگزاری انتخابات آزاد و تدوین قانون اساسی هرگونه بحث در خصوص بازسازی سوریه خام و زودرس است.

قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۱۳۹۴تصویب شد و بر اساس آن قرار بود علاوه بر برقراری آتش‌بس، زمینه مذاکرات بین نمایندگان گروه‌های مخالف و مقام‌های دولتی در سوریه برای تشکیل دولت انتقالی فراهم شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد، مایک پومپئو و استفان دی میستورا همچنین بر ضرورت جلوگیری از بروز بحران انسانی در استان ادلب تاکید کردند.

اکثر مناطق استان ادلب در کنترل گروه‌های شورشی است. بسیاری از این گروه‌ها به دنبال پیشروی‌های نیروهای دولتی و متحدان آن‌ها در دیگر مناطق کشور به این استان منتقل شده‌اند. گروه وابسته به القاعده، دیگر گروه‌های شورشی و حتی بخشی از گروه داعش، در شهرها و روستاهای ادلب حضور دارند.

حکومت سوریه نیز اخیرا اعلام کرده است هدف بعدی‌اش تصرف استان ادلب است.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین