|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
»
کد خبر: ۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
سلطان قابوس پادشاه عمان به عنوان اولين ميهمان بلند پايه خارجي دولت يازدهم در صدر يك هيات عالي رتبه به منظور انجام ديدار و گفت و گو با مقامات عالي رتبه جمهوري اسلامي ايران، وارد تهران شد.
سلطان قابوس ظهر امروز يكشنبه براي سومين ديدار رسمي از كشورمان وارد تهران شد و در فرودگاه بين المللي مهرآباد مورد استقبال «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه قرار گرفت.

قرار است، استقبال رسمي از پادشاه عمان توسط دكتر «حسن روحاني» رييس جمهوري اسلامي ايران در مجموعه سعدآباد انجام شود.

سعيد خالد بن هلال وزير دربار، ژنرال سلطان بن محمد وزير اداره سلطنتي ، محمد بن حمد وزير نفت و گاز، يوسف بن علوي بن عبدالله وزير امور خارجه از جمله وزراي همراه سلطان قابوس در سفر به تهران هستند.

سالم بن نصير الاسماعيلي وزير سرمايه گذاري و توسعه صادرات و عبدالعزيز بن محمد الرواس مشاور عالي سلطان قابوس از ديگر مقامات عالي عمان هستند كه پادشاه اين كشور را در سفر به تهران همراهي مي كنند.

يحيي بن عبدالله العريمي سفير كشور پادشاهي عمان در ايران نيز در مراسم استقبال پادشاه كشورش حضور داشت.

سومين سفر سلطان قابوس كه پيشتر نيز دو بار و به فاصله زماني طولاني در سال هاي ۱۳۵۰(۱۹۷۱ ميلادي) و مرداد ماه سال ۱۳۸۸ در دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامي به تهران آمده است به دليل اهميت سفر و داشتن برنامه هاي مفصل تا روز سه شنبه به طول خواهد انجاميد.

منابع آگاه در سفارت عمان در تهران معتقدند كه سفر سلطان قابوس به تهران فراتر از يك سفر معمولي و دوجانبه است و عمان در تلاش است تا در مسيري كه از چند سال گذشته به عنوان ميانجي گر ميان ايران و برخي دولت هاي غربي آغاز كرده است، گام هاي بلندتر و موثرتري بردارد.

منابع ياد شده، ديدارهاي سلطان قابوس با دكتر حسن روحاني رييس جمهوري، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي و محمدجواد ظريف وزير امور خارجه را بخشي از برنامه هاي وي در جريان سفر به تهران اعلام كردند.

حضور نسبتا طولاني پادشاه عمان در تهران و نيز برنامه هاي ديدار با عالي ترين مقامات جمهوري اسلامي ايران حاكي از اهميت سفر وي و همچنين اهميت موضوعاتي است كه قرار است در تهران مورد بحث و گفت و گو قرار گيرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین