|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
در تهران نیز در روز جمعه روند کاهش نسبی دما آغاز می‌شود. دمای فردای تهران در مهرآباد ۳۷ و در شمیرانات ۳۴ درجه پیش‌بینی می‌شود که این دما در روز جمعه دو درجه کاسته خواهد شد. کمینه دمای فردا صبح مهرآباد هم ۲۴ و شمیرانات ۲۱ درجه پیش‌بینی شده است.
کارشناس هواشناسی گفت که روز جمعه در تهران روند کاهش نسبی دما آغاز می‌شود. دمای فردای تهران در مهرآباد ۳۷ و در شمیرانات ۳۴ درجه پیش‌بینی می‌شود.

امیرحسین نقشینه کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: فردا در برخی مناطق از البرز شرقی و شمال خراسان رضوی و همچنین شمال آذربایجان شرقی و اردبیل انتظار رگبار و باران خواهیم داشت.

فردا پنجشنبه وزش باد شدید را در نوار شرقی ایران و شمال شرق و جنوب غرب، خوزستان داریم که می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک در خوزستان و در سیستان و بلوچستان در منطقه زابل و کاهش کیفیت هوا در این مناطق شود.

وی ادامه داد: روز جمعه نیز وزش باد شدید در نوار شرقی کشورمان کماکان تداوم خواهد داشت، ضمنا روز جمعه وزش باد شدید را در استان‌های خوزستان و ایلام خواهیم داشت که انتظار می‌رود همراه با گرد و خاک باشد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه رگبار باران را جمعه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌‌کنیم، توضیح داد: همچنین روز جمعه روی ارتفاعات البرز شرقی و از بعد از ظهر جمعه در ارتفاعات استان کرمان انتظار بارش داریم.

وی خاطر نشان کرد: خلیج‌فارس از بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه مواج و متلاطم می‌شود و از نظر دمایی هم انتظار می‌رود که استان‌های شمال غرب و سواحل شمال از روز جمعه و شنبه روند کاهش نسبی دما داشته باشند.

این کارشناس هواشناسی افزود: در تهران نیز در روز جمعه روند کاهش نسبی دما آغاز می‌شود.  دمای فردای تهران در مهرآباد ۳۷ و در شمیرانات ۳۴ درجه پیش‌بینی می‌شود که این دما در روز جمعه دو درجه کاسته خواهد شد. کمینه دمای فردا صبح مهرآباد هم ۲۴ و شمیرانات ۲۱ درجه پیش‌بینی شده است.

نقشینه تصریح کرد: روز گذشته ایستگاه دلگان که در شمال هامون جازموریان قرار دارد، بیشنیه دمای ۵۱ درجه را گزارش کرد که گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی بود و در حقیقت در سیستان و بلوچستان این دما ثبت شد.

 
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین