|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۱۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
بر این اساس هیات مدیره اولویت نخست خود را تسویه دیون اعضای بازنشسته و قطع همکاری شده قرار داد و طی ۳ ماهی که از فعالیت آن می‌گذرد، توانست نوبت پرداخت مطالبات را ۶.۵ ماه جلو انداخته و تا پایان دی ماه تسویه کند.
 مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران عملکرد تیم مدیریتی جدید این موسسه را جهت ساماندهی وضعیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌ها و اصلاح ساختار تشریح و تاکید کرد: تخلفات مطرح در گزارش سازمان بازرسی کل کشور در نهادهای نظارتی و قضایی پیگیری می‌شود.

 محمد قائمی امیری خاطرنشان کرد: هیات امنای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران دراواسط آبان۹۶ منصوب و با انتصاب هیات مدیره در بهمن ماه سال ۹۶ فعالیت تیم مدیریتی جدید در راستای صیانت از دارایی‌ اعضا و سپرده‌گذاران و ساماندهی وضعیت اقتصادی صندوق آغاز شد.

وی افزود: بر این اساس هیات مدیره اولویت نخست خود را تسویه دیون اعضای بازنشسته و قطع همکاری شده قرار داد و طی ۳ ماهی که از فعالیت آن می‌گذرد، توانست نوبت پرداخت مطالبات را ۶.۵ ماه جلو انداخته و تا پایان دی ماه تسویه کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تاکید کرد: در این رابطه تلاش ما معطوف به تامین مالی و به‌روز کردن پرداخت مطالبات بازنشستگان خدوم شهرداری تهران بوده است و امیدواریم با مساعدت شهردار محترم تهران و وصول مطالبات‌ موسسه این مهم بزودی محقق شود.

قائمی همچنین از ارائه مشروح گزارش سازمان بازرسی کل کشور در نشست با هیات امنای صندوق خبر داد و یادآور شد: طی ۳ ماه گذشته هجمه‌های بسیاری که عمدتا ناشی از گمانه‌زنی افراد غیرمسئول و انتشار اخبار نادرست و غیرموثق بود، علیه صندوق شکل گرفته است، این در حالی است که سازمان بازرسی کل کشور گزارشی مبسوط، مستند و مستدل از تخلفات و حواشی مالی و اقتصادی، سوء مدیریت‌ و ناکارآمدی در سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در گذشته ارائه کرده است.

وی تاکید کرد: پس از دریافت این گزارش کمیته‌ای به منظور پیگیری و تببین راهبردهای حقوقی و قضایی لازم تشکیل شد.
قائمی با اشاره به اینکه نتایج بررسی‌های این کمیته اخیرا در نشست هیات مدیره با هیات امنای صندوق به طور مبسوط مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، افزود: هیات مدیره در این نشست مکلف شد در راستای صیانت از دارایی اعضاء و سپرده‌گذاران موارد قابل پیگرد را به طور جدی از مراجع نظارتی و قضایی پیگیری کند.

قائمی برگزاری مجامع سالیانه سال‌های ۹۴ و ۹۵ را از دیگر اقدامات تیم مدیریتی جدید صندوق ذخیره کارکنان شهرداری عنوان کرد و اظهار داشت: مجامع عمومی عادی سالیانه و به طور فوق‌العاده سال‌های ۹۴ و ۹۵ علی‌رغم دریافت گزارش‌های حسابرس و بازرس قانونی برگزاری نشده بود که با تدابیر هیات امنا و پیگیری هیات مدیره دراسفندماه سال گذشته سرانجام برگزارشد.

وی با بیان اینکه در پایان این مجامع به دلیل ابهامات مطرح، صورت‌های مالی سال‌های مذکور تصویب نشد، افزود: در عین حال تدابیری به منظور ساماندهی و تثبیت وضعیت صندوق اتخاذ شد که هیات مدیره تلاش خواهد کرد با اجرایی کردن آنها در جهت ساماندهی و بهبود شرایط صندوق گام بردارد.

مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری همچنین از کوچک و چابک سازی فعالیت‌های این موسسه و شرکت‌های تابعه آن خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اصلاح ساختار و صرفه‌جویی در منابع صورت گرفت بر این اساس تمامی واحدهای صف و ستاد صندوق ذخیره در ساختمان مرکزی متمرکز شدند.

وی با بیان اینکه تمرکز شرکت‌ها در ساختمان مرکزی با نقل و انتقال شرکت‌های گنجینه آتیه کیش و گوهر یاران خدمات پویا عملی شده است، تصریح کرد: با ساماندهی نیروی انسانی اعم از نیروهای مامور از شهرداری و بازنشسته علاوه بر صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه‌های اداری و تشکیلاتی که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، ساختمان شماره دو صندوق نیز به دارایی مولد تبدیل شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری در خصوص وضعیت مالی صندوق نیز تصریح کرد: موسسه و شرکت‌های تابعه آن تا بهمن ماه سال ۹۶ دارای ۳۴۴ میلیارد ریال بدهی قطعی شده مالیاتی بودند که مذاکره برای کاهش بدهی ها از یک طرف و پرداخت اقساطی بخشی دیگر صورت گرفته است.
قائمی یادآور شد: طی ۳ ماه گذشته اکثر دیون سررسید شده مالیاتی پرداخت شده است تا اخلالی در روند کاری صندوق و شرکت‌های تابعه آن ایجاد نشود.

وی همچنین با اشاره به تسهیلات دریافتی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران و شرکت‌های تابعه آن از ۳ بانک شهر، دی و تجارت گفت: تصمیم‌گیری‌های لازم برای استمهال و تسویه بدهی این بانک‌ها صورت گرفته و مصوبات هیات مدیره در این رابطه در حال پیگیری است.

به گفته قائمی در این رابطه جلسه هیات مدیره برای تسویه بدهی بانک دی برگزار شده است و مصوبات آن در دست پیگیری است.

به گزارش روابط عمومی صندوق، قائمی همچنین ابهامات به وجود آمده در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها و عملکرد اقتصادی صندوق را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بر این اساس گزارش ۱۰۰ روزه عملکرد مدیران جدید تهیه و در اختیار مسئولان مربوطه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جزئیات این گزارش به تدریج منتشر می‌شود، گفت: در این باره باید تاکید کرد با توجه به احیای مرکز روابط عمومی صندوق اخبار موثق فقط از طریق کانال و پایگاه اطلاع رسانی آن به آدرسwww.szks.ir و دیگر مراکز رسمی اطلاع رسانی شهرداری تهران پیگیری شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین