|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۱۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
اپل به دنبال یافتن محل مناسبی برای احداث محوطه دانشگاهی جهت میزبانی 20 هزار نفر است. یکی از مکان‌های موردنظر، منطقه مثلثی پژوهشی کارولینای شمالی بوده که البته ویرجینیای شمالی نیز یکی از انتخاب‌های دیگر پیش روی این شرکت خواهد بود.
اپل به دنبال یافتن محل مناسبی برای احداث محوطه دانشگاهی جهت میزبانی 20 هزار نفر است. یکی از مکان‌های موردنظر، منطقه مثلثی پژوهشی کارولینای شمالی بوده که البته ویرجینیای شمالی نیز یکی از انتخاب‌های دیگر پیش روی این شرکت خواهد بود.

مدیرعامل اپل؛ تیم کوک هفته گذشته از منطقه مثلثی پژوهشی کارولینای شمالی دیدن کرد و با فرماندار کارولینای شمالی ملاقاتی دوستانه داشت. بر اساس اخبار، شاید ویرجینیای شمالی هم یکی دیگر از نامزدها محل احداث این کمپ علمی باشد.

محل احداث این کمپ علمی باشد.
اپل ممکن است زودتر از موعد اعلام شده، از مکان محل مورد نظر برای تأسیس کمپ دانشگاهی خودش رونمایی کند. محل قرارگیری کمپ به احتمال زیاد نزدیک دانشگاه دوک که محل تحصیل بسیاری از بزرگان مجموعه اپل بوده است، باشد. بر اساس گزارش‌ها اپل منطقه مثلثی که در آن سه مرکز علمی از جمله دانشگاه دوک قرار دارد را برای تأسیس کمپ عملی خودش انتخاب کرده است. این مثلث در کارولینای شمالی قرار دارد.

این پروژه در مرحله‌ای قرار دارد که چند روز پیش مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک دیداری با روی کوپر، فرماندار کارولینای شمالی و وزیر بازرگانی ایالات‌متحده، تونی کپلند داشته است. همچنین کوک در این دانشگاه روز بعد مذاکرات سخنرانی نیز داشته است.

دفتر کوپر، این خبر را نه تائید و نه رد کرده است. سخنگویی به نام Jamal Little در ایمیلی به خبرگذاری‌ها گفته است:
ما اطلاعات لازم از این پروژه را تا زمانی که به‌صورت نهایی در مورد آن تصمیم‌گیری نشود در اختیار خبر گذاری‌ها قرار نخواهیم داد. زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه در دسترس باشد خوشحال خواهیم شد که درباره آن با شما صحبت کنیم.

برخلاف آمازون که آشکارا به دنبال یافتن محل جدید برای خودش است، اپل همه کارهایش برای پیدا کردن کمپ جدید دانشگاهی را به‌صورت مخفیانه و به دور از خبرنگاران انجام می‌دهد. کوک در مصاحبه اخیرش گفته است که:
ما به دنبال برگزاری مسابقه برای انتخاب محل نیستیم.

اپل اعلام کرده بود که قصد دارد تا پنج سال آینده، 20 هزار نفر را در این مجموعه مشغول به کار کند و هزینه 30 میلیارد دلاری نیز برای انجام این پروژه در نظر گرفته بود. البته بخشی از این پروژه در مکانی دور از مقر اصلی شرکت، در کوپرتینو کالیفرنیا انجام خواهد شد. ادامه پروژه و محل انجام آن تاکنون معرفی نشده است.

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، ویرجینیای شمالی هم ممکن است در لیست اپل جای داشته باشد. مقامات محلی می‌گویند که در چند وقت اخیر گروه‌هایی از شرکت اپل در شهرهایی همانند آرلینگتون، فیرفیکس و شهرستان لوودون تردد داشته‌اند. از جمله مواردی که اپلی‌ها را وادار کرده است به دنبال مکان‌های مختلفی باشند، مالیات‌های دولت امریکا است. هرچند کوک در اظهارنظری گفته بود به دنبال فرایند حراجی نیستیم.

کوک همچنین بیان کرد:
ما هر روز محدوده انتخاب محل دانشگاه جدیدمان را کوچک و کوچک‌تر می‌کنیم. به زودی اطلاعات تکمیلی را تا آخر سال با شما در میان خواهیم گذاشت.

محل اسقرار جدید اپل در کوپرتینو، با نام Apple Park، که یک نماد از هنر معماری بوده، نامگذاری شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین