|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۱۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
بدنه شهرداری تهران طی یکسال گذشته دستخوش تغییرات عمده ای بوده و با آمدن تازه واردی به این حوزه دوباره تغییرات تا یکسال آینده ادامه خواهد داشت و در نتیجه افکار عمومی، کارکنان شهرداری و از همه مهم تر بخش های موثر حاکمیت و نظام نیز نسبت به عدم پایداری مدیریت شهری تهران معترض خواهند بود.
 "الان کی شهردار تهران است؟" جمله آشنایی که پس از انتخابات تاریخی 29 اردیبهشت 96 در محافل غیر نخبه و عمومی از افراد مختلف شنیده می شود. برخی هم به طنز می گویند وضعیت مدیریت شهری تهران مانند نرخ دلار شده که هر روز و هر ساعت یک قیمت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛از شهریور سال گذشته که محمدعلی نجفی شهردار تهران شد و پس از شش ماه و اندی دچار نوع خاصی از استعفا شد کمتر از دو ماه است یکی از معاونان نجفی با رای اعضای شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شده است.

 سرپرست کنونی مسوولیت یکی از مهم ترین معاونت های شهرداری یعنی مالی و اقتصاد شهری را برعهده دارد و در روزهای پایانی سال گذشته با وجود فقدان بضاعت کافی برای پرداخت عیدی و حقوق کارکنان شهرداری با راهکارهای پیچیده ای توانست لبخند را بر لبان خانواده شهری بنشاند و حقوق فروردین را هم زودتر از موعد مقرر پرداخت کرد. به اذعان خودش برای اداره شهر ریالی وام قرض نکرده، گلوگاه های فساد شهری را بسته، شش هزار میلیارد تومان بدهی دوره قالیباف را تسویه و از همه مهم تر سال ها در حوزه شهری مسوولیت داشته است.

اکنون که در آستانه 23 اردیبهشت 97 یعنی روز انتخاب شهردار تهران قرار داریم و اعضای شورا می خواهند از میان دو گزینه مکارم حسینی و افشانی یکی را به عنوان شهردار انتخاب کنند پرسش اینجاست اکنون که به لحاظ غلط اصلاح طلبی و کارنامه مدیریتی، تفاوت عمده ای میان این دو نامزد نهایی دیده نمی شود و از قضا یکی مسلط بر چالش های کلانشهر تهران است و چاله های مدیریت شهری را می شناسد؛ پس تغییر را چه حاجت است؟ بدنه شهرداری تهران طی یکسال گذشته دستخوش تغییرات عمده ای بوده و با آمدن تازه واردی به این حوزه دوباره تغییرات تا یکسال آینده ادامه خواهد داشت و در نتیجه افکار عمومی، کارکنان شهرداری و از همه مهم تر بخش های موثر حاکمیت و نظام نیز نسبت به عدم پایداری مدیریت شهری تهران معترض خواهند بود.

اکنون که کمتر از دو روز تا فینال انتخاب شهردار تهران باقی مانده است، اعضای شورای شهر تهران که انتقادهای جدی نسبت به عملکرد برخی از آنها وجود دارد و دامنه این انتقادات متوجه رییس دولت اصلاحات نیز شده در دو راهی پایداری یا تغییر قرار دارند. پایداری مدیریت کنونی شهرداری تهران یا انتخاب گزینه جدید و در نتیجه تغییرات طولانی مدت در بزرگ ترین نهاد شهری ایران!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین