|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۲
کد خبر: ۲۱۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
شهردار تهران بايد بي‌توجه به آينده سياسي خود و حاميانش، صرفا به فكر خدمت به مردم و حل مشكلات فراوان شهروندان و انجام كارهاي بر زمين مانده شهر باشد. شهردار تهران با جمعيت بزرگي از دختران و زنان پرشور بايد عميقا به حقوق زنان باور داشته باشد.
 روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم پروانه سلحشوري نوشت:

اين روزها هرجا گعده سياسي است، بحث انتخاب شهردار پايتخت داغ است. از راهروهاي مجلس تا گوشه و اطراف اتاق‌هاي دولت، از دفاتر احزاب كوچك و بزرگ اصلاح‌طلب و اصولگرا تا صحن سبز و عسلي شوراي شهر پايتخت و حتي ساختمان‌هاي اصلي و فرعي شهرداري تهران بزرگ همه‌جا بحث از اين است كه بالاخره پس از اين همه ماجراي پرماجرا، كليد اين شهر بزرگ به دست چه كسي خواهد رسيد و شخصا به عنوان يكي از نمايندگان مردم اين شهر بزرگ، فكر مي‌كنم مهم‌ترين مساله در اين انتخاب كليدي، همچون هر قول و فعلي، عمل به قانون است و پايبندي به آن. قانوني كه اين مسووليت خطير را برعهده 21 عضو شريف شوراي شهر تهران گذاشته و همچنين مسووليت نظارت بر عملكرد فرداي آقاي شهردار را. با اين همه به عنوان نماينده شهروندان پايتخت در مجلس، يادآوري برخي ويژگي‌ها و معيارهاي عمومي شهردار آينده را بر خود وظيفه مي‌دانم. ويژگي‌هايي كه معتقدم نه‌تنها گزينه نهايي و منتخب شوراي شهر، بلكه تمام نامزدهاي اوليه نيز بايد حائز آن مي‌بودند و حال در آستانه انتخاب نهايي، اميدوارم به اين چند ويژگي مهم توجه كنند. شهردار تهران نبايد بازنشسته باشد. شهردار شهري با جمعيتي جوان و پويا نبايد از ميان بازنشستگان انتخاب شود. مديري كه هم‌اكنون در سن بازنشستگي است يا ممكن است در سال‌هاي خدمت خود در مقام شهردار تهران از مرز بازنشستگي بگذرد، نمي‌تواند اين شهر پويا و فعال را اداره كند و پاسخگوي مطالبات شهروندان جوان و پرجوش و خروش آن باشد.

شهردار تهران بايد پاكدست، خواستار تحول در مديريت شهري و پيگير اصلاح امور باشد. او بايد فردي با انگيزه كار و تلاشگر باشد تا بتواند از پس انبوه معضلات اين شهر بزرگ برآيد. باوجود آنكه اين روزها بحث سياسيون درباره شهردار آينده داغ است و لابي‌ها و جلسات سياسي پر رفت و آمد اما اتفاقا شهردار آينده تهران نبايد به انگيزه سياسي به شهرداري برود؛ شهردار تهران بايد بي‌توجه به آينده سياسي خود و حاميانش، صرفا به فكر خدمت به مردم و حل مشكلات فراوان شهروندان و انجام كارهاي بر زمين مانده شهر باشد. شهردار تهران با جمعيت بزرگي از دختران و زنان پرشور بايد عميقا به حقوق زنان باور داشته باشد و علاوه بر توجه به ظرفيت مديران زن در سطوح مختلف مديريتي در شهرداري، براي حل معضلات زنان پايتخت برنامه‌اي مدون و به‌روز داشته باشد. و درنهايت شهردار تهران بايد فسادستيز باشد و ضمن ادامه راهي كه شهردار مستعفي تا نيمه راه در افشاي مفاسد پيشين در شهرداري پيمود با شفافيت در امور اجرايي شهرداري از وقوع مفاسد ممانعت كند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین