|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۷
کد خبر: ۲۱۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای شعار سال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» گفت: دولت باید در راستای حمایت از تولیدات داخلی، راه ورود کالای بی‌کیفیت را بگیرد و مردم هم باید یاد بگیرند که نباید به ریال کسب درآمد کرده و به دلار آن را خرج کنند.
 معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای شعار سال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» گفت: دولت باید در راستای حمایت از تولیدات داخلی، راه ورود کالای بی‌کیفیت را بگیرد و مردم هم باید یاد بگیرند که نباید به ریال کسب درآمد کرده و به دلار آن را خرج کنند.

سیماسادات لاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه معتقدیم در شرایط اقتصادی اخیر با حمایت از تولیدکنندگان داخلی اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت، افزود: رونق اقتصاد معیشت کلیه اقشار جامعه را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع نباید جنبه شعار به خود بگیرد، یادآور شد: دولت با ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان، تسهیل در صدور مجوزها و عدم سنگ‌اندازی در روند تولید کارخانجات و یا با کاهش قیمت تمام‌شده محصولات آنها می‌تواند در روند فعالیت مناسب تولیدکنندگان موثر باشد.

لاری ادامه داد: مجلس با وضع قوانین مناسب و دولت نیز با نظارت بر شیوه صحیح اجرای این قوانین در حمایت از کالای تولید داخل موثر خواهند بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مردم به سختی کسب درآمد می‌کنند و انتظار دارند کالای خریداری شده آنها بیشترین بازدهی و بالاترین کیفیت را داشته باشد بنابراین در صورتی‌که کالاهای ایرانی قیمت مناسبی داشته و از کیفیت خوبی برخوردار باشند، مردم استقبال خواهند کرد.

لاری تأکید کرد: از طرفی مردم کشور ما باید یاد بگیرند که نباید به ریال کسب درآمد کرده و به دلار آن را خرج کنند بنابراین صرفه‌جویی در مصرف امر مهمی در شیوه زندگی محسوب می‌شود.

وجدان‌کاری در تولیدکنندگان داخلی تقویت شود

وی با اشاره به تقویت وجدان‌کاری در تولیدکنندگان داخلی گفت: در صورتی‌که مردم به این باور برسند که با داشتن وجدان‌کاری برکت در زندگی آنها وارد می‌شود و دروغ گفتن تأثیری در کسب درآمد آنها نخواهد داشت، به طور قطع کیفیت محصولات کالاهای ایرانی نیز افزایش خواهد یافت و در پی آن بازار فروش برای آنها پدید می‌آید.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای حمایت از کالای ایرانی و تغییر وضعیت اقتصادی کنونی، همه ما باید از خودمان آغاز کنیم و با کاهش بی‌عدالتی‌ها و ارتقاء روحیه وجدان‌کاری سهمی در حمایت از کالای داخلی داشته باشیم.

وی به حساس‌سازی جامعه به ویژه قشر جوان تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها، فرهنگیان، دانشگاهیان و ... همگی با هم باید برای تحقق شعار سال بسیج شویم و قشر جوان را نسبت به این موضوع حساس کنیم تا در آینده شاهد ایجاد رقابت در میان تولیدکنندگان داخلی و در پی آن شاهد افزایش کیفیت محصولات باشیم.

لاری یادآور شد: در صورتی‌که تولیدکنندگان داخلی تقویت شوند به سمت ابتکار و خلاقیت پیش خواهند رفت و از کالاهای تولید خارج پیشی گرفته و حتی برای محصولات خود کارت ضمانت و یا سایر خدمات پس از فروش را تعریف می‌کنند.

وی ادامه داد: گرچه تبلیغات در این راستا موثر است اما مردم ما باید نمونه عملی از تولید محصول با کیفیت را تجربه کنند تا به سمت خرید آنها پیش روند کما اینکه برندهای ایرانی بسیاری در حوزه پوشاک وجود دارند که در میان مردم محبوبیت لازم را کسب کرده‌اند.

لاری با تأکید بر اینکه با افزایش کیفیت باید اعتماد مردم را جلب کنیم، افزود: مردم ما انسان‌های باهوشی هستند و بهترین تبلیغ برای آنها همان کیفیت است.

دانشگاه‌ها در خدمت صنعت باشند

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی و افزایش کیفیت آنها دانشگاه‌ها باید در خدمت صنعت قرار بگیرند و در این راستا نیازسنجی‌های لازم انجام گیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان به برخی فعالیت‌های انجام شده در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تقریبا 5 خوابگاه را به دستگاه ورزشی بدنسازی ایرانی مجهز کردیم که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند همچنین این موضوع موجب معرفی این دستگاه‌ها به دانشجویان و حساس‌سازی آنها نسبت به خرید کالای داخلی می‌شود.

وی همچنین به خرید کالاهای تولید شده در استان همدان تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ خرید کالای داخلی و حتی کالای تولید شده در استان در میان مردم تقویت شود تا شاهد رونق اقتصاد در استان باشیم.

لاری خرید لامپ‌های کم‌مصرف داخلی و خرید ماشین‌آلات ویژه شست‌وشو با حداقل آب را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در راستای حمایت از تولیدات داخلی دانست و اظهار کرد: خرید کالای داخلی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های ادارات نیز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش دانشگاهیان در تحقق شعار سال اشاره کرد و یادآور شد: در دانشگاه‌ها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، جلسات هم‌اندیشی و بحث و گفت‌وگو دانشگاهیان، دعوت از بزرگان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغاتی موجب حساس‌سازی قشر جوان خواهد شد.

لاری با بیان اینکه دانشگاه پتانسیل بسیاری در این زمینه دارد، افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند با گرفتن اسپانسر از شرکت‌های تولیدکننده داخلی محصولات آنها را از طریق نشریات دانشجویی معرفی کنند و یا اینکه کارت تخفیف برای دانشجویان قائل شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین