|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۵
کد خبر: ۲۰۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
در پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا استقلال با 9 امتیاز بالاتر از العین 7 امتیازی و الریان 6 امتیازی صدرنشین گروه D یا همان گروه مرگ است.
 در پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا استقلال با 9 امتیاز بالاتر از العین 7 امتیازی و الریان 6 امتیازی صدرنشین گروه D یا همان گروه مرگ است.

در پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا استقلال با 9 امتیاز بالاتر از العین 7 امتیازی و الریان 6 امتیازی صدرنشین گروه D یا همان گروه مرگ است. شاگردان وینفرد شفر صعودشان به مرحله بعد یعنی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را قطعی کرده‌اند و نتیجه بازی آخر فقط می‌تواند روی اول یا دوم شدن استقلالی‌ها تاثیرگذار باشد. این موضوع تا حدود زیادی خیال آبی‌های ایران را راحت می‌کند اما از طرف دیگر دوم شدن در این گروه یعنی روبه‌رو شدن با الدحیل قطر است که بهترین یا دست کم یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر آسیا به شمار می‌رود. استقلال برای فرار از این قرعه سخت تلاش می‌کند تا نتیجه لازم را برابر الهلال حذف شده و احتمالا بی انگیزه کسب کند.

استقلال و تنها احتمال دوم شدن
استقلال در بازی رودررو مقابل العین امارات و الریان قطر و در مجموع بازی رفت و برگشت نتایج بهتری کسب کرده است و در شرایطی که امتیازش با این دوتیم برابر باشد، آبی‌پوشان بالاتر از آنها در صدر جدول باقی می‌مانند. تنها در یک صورت احتمال دارد که استقلال صدر جدول را از دست بدهد. فقط و فقط در صورتی که العین در قطر الریان را شکست بدهد و در آن طرف هم استقلال بازی را به الهلال عربستان واگذار کند، وینفرد شفر و شاگردانش در هفته آخر صدر جدول را از دست می‌دهند. با حساب و کتاب و علم ریاضی می‌شود گفت که احتمال دوم شدن آبی‌ها در آخرین بازی مرحله گروهی فقط 11درصد است و در نقطه مقابل 89 درصد صعودشان به عنوان تیم اول قطعی شده است. از آنجا که الریان برای صعود باید العین را در قطر شکست بدهد، اماراتی‌ها کار ساده‌ای برای گرفتن 3 امتیاز ندارند. العین با کسب تساوی و یک امتیاز هم از گروه مرگ صعود می‌کند و بر همین اساس می‌شود اینگونه تحلیل کرد که زوران مامیچ و شاگردانش بدون بازی ریسکی با هدف گرفتن حداقل امتیاز و صعود وارد میدان می‌شوند. هرچند در فوتبال هیچ تضمین و باید وجود ندارد. استقلال با یک تساوی هم بدون اما و اگر صدرنشین باقی می‌ماند. اما اگر موفق به انجام این کار نشد باید امیدوار باشد تا الریان در خانه یقه العین را بگیرد.

لکوموتیو بهترین گزینه است
استقلال اگر در گروه‌اش دوم شود قطعا با الدحیل قطر روبه‌رو می‌شود و طبق برنامه اعلام شده 18 اردیبهشت در تهران و 25 اردیبهشت در قطر برابر قهرمان لیگ ستارگان به میدان خواهد رفت. اما اگر آبی‌ها کماکان صدرنشین بمانند و به عنوان تیم اول صعود کنند تکلیف حریف آبی‌ها در بازی لکوموتیو و ذوب‌آهن مشخص می‌شود. اگر تیم ازبک در خانه برنده شود حریف استقلال خواهد بود اما تساوی یا برد شاگردان قلعه‌نویی یعنی استقلال با رقیبش در لیگ برتر روبه‌رو خواهد شد. استقلال صدرنشین 18اردیبهشت مهمان و 25 اردیبهشت میزبان یکی از تیم های ذوب‌آهن یا لکوموتیو خواهد بود. جالب اینکه استقلال در فصل گذشته لیگ قهرمانان با لکوموتیو همگروه بود که در تهران دو بر صفر برنده شد و در خانه حریف به تساوی یک - یک رسید. اما در برابر ذوب‌آهن آبی‌پوشان در تهران به تساوی یک - یک رسیدند و در اصفهان هم دو بر یک بازنده شدند. تجربه و سابقه می‌گوید لکوموتیو ازبکستان بهترین گزینه موجود برای استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است.

منبع : گل
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین