|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۰۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی به منظور پیشگیری از بروز حوادث در سفرهای نوروزی، به هموطنان توصیه کرد از اسکان در محل های متفرقه و اماکن ناشناس خودداری کنند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.
 مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی به منظور پیشگیری از بروز حوادث در سفرهای نوروزی، به هموطنان توصیه کرد از اسکان در محل های متفرقه و اماکن ناشناس خودداری کنند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

احمد کاهه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هنگام سوار شدن در وسایل نقلیه شماره کد خودرو را حتما به خاطر بسپارید.
وی ادامه داد: اشیای گران قیمت و با ارزش خود را نزد مسئولان اقامتی سپرده و رسید دریافت کنید.

مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی اضافه کرد: به اشخاص بیگانه و ناشناس در نگهداری وجوه یا اشیای خود به خصوص در مکان های شلوغ اعتماد نکنید.

کاهه با بیان اینکه همچنین لازم است از دادن اطلاعات شخصی و مهم به افراد ناشناس خودداری کنید، گفت: در تمام مدت طول سفر کارت شناسایی عکس دار و معتبر همراه داشته باشید.
وی افزود: همچنین همیشه آدرس دقیق مسیر ومکان هایی را که قصد دیدار دارید به همراه داشته باشید. چنانچه از هتل محل استقرار خود خارج می شوید نام ومشخصات و محل اقامت فرزند یا فرزندان خردسال خود را روی یک تکه کاغذ بنویسید و در جیب آنها قرار دهید.

کاهه اضافه کرد: به فرزندان خود آموزش دهید از بازکردن درب اتاق محل استقرار روی افراد ناشناس خودداری کنند و همچنین از بازگو کردن برنامه سفر نزد افراد ناشناس و غیر مطمئن اجتناب کنید.
وی افزود: جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی و تجهیزات ایمنی ترافیک را همیشه به همراه داشته باشید و از توقف در مکان ها و نقاط حادثه خیز کنار جاده ها خودداری کنید.

کاهه با بیان این که قبل از سفر از سلامت و ایمنی خودرو خود مطمئن شوید، گفت: لاستیک ها را از نظر فرسودگی بررسی کنید و در صورت فرسوده بودن و نداشتن آج کافی آن را تعویض کنید.
مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: تنظیم باد لاستیک ها از عوامل مهمی است که حتما باید بررسی شود، کم یا زیاد بودن باد لاستیک ها باعث بالا رفتن مصرف سوخت و کشیدگی فرمان اتومبیل به طرفین می شود.

به گفته وی، درست عمل کردن ترمز و ترمز دستی از موارد بسیار مهمی است که حتما باید به آن توجه شود زیرا در جاده ها و آزادراه ها به دلیل این که سرعت وسیله نقلیه از مناطق داخل شهر بیشتر است ایمنی و سلامت سیستم ترمز از اهمیت خاصی برخوردار است.

کاهه افزود: اگر تجهیزات وسیله نقلیه به خوبی عمل نکند سعی کنید قبل از سفرتان آن را تعویض کنید، ترمز دستی را کنترل و درصورت نیاز آن را ریکلاژ کنید و فرمان خودروی خود را از نظر (نداشتن خلاصی) و روان بودن و نداشتن پوسیدگی در قسمت های جعبه فرمان بررسی کنید. بررسی تمام سیستم های روشنایی از قبیل چراغ های ترمز ،دنده عقب، دینام، چراغ های عقب و جلو، نور پایین ونور بالا ، راهنما، چراغ های پشت صفحه کبلومتر بسیار اهمیت دارد، خرابی هرکدام از این قسمت ها می تواند در طول مسیر شما را دچار مشکل کند.

کاهه اضافه کرد: به همراه داشتن پتو، چراغ قوه، طناب، شیشه آب، لوازم یدکی خودرو می تواند هنگام بروز مشکل یاریگر شما باشد، از سوی دیگر قبل از سفر وضعیت راه ها را از طریق رسانه ها جویا شوید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین