|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۰۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
رئیس‌جمهور در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال 1397 هجری شمسی ، سال 96 سال را به رغم خواست و تلاش های بدخواهان کشور ، سال موفقیت و پیروزی ملت بزرگ ایران درعرصه های مختلف برشمرد و تصریح کرد: اتحاد ملت ایران همه دشمنان را به اعجاب واداشت و به عظمت ملت ما اعتراف کردند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جمع مردم زلزله زده کرمانشاه و خطاب به ملت بزرگ ایران اظهارداشت:همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند سال نو ، سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی و سال اشتغال و رونق خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛ متن پیام نوروزی رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

السلام علیک یا مولا یا امیرالمؤمنین(ع)

شاد باش عرض می‌کنم خدمت ملت بزرگ ایران در جای جای این کشور و همه ایرانیان در سراسر گیتی و همچنین به اقوام و همسایگانی که نوروز را پاس می‌دارند.

همراه شدن نوروز و شکوفایی طبیعت با ماه پربرکت رجب، ایام میلاد ائمه هدی بویژه امیرالمؤمنین(ع) و بعثت پیامبر اسلام(ص) و ایام عبادت و اعتکاف که شکوفایی معنوی است، به فال نیک می‌گیرم.

خدمت همه خانواده‌های شهدا، جانبازان عزیز، آزادگان تبریک ویژه دارم و همچنین سلام و تحیت و درود به محضر ولی عصر امام زمان(عج).

باید در اینجا یاد کنیم از آنهایی که در این لحظه به جای سفره نوروزی، سفره خدمت به ملت را انتخاب کرده‌اند و برگزیده اند.

پزشکان، پرستاران، خلبانان، رانندگان، مرزداران، پلیس و همه آنهایی که در سراسر ایران در کنار سکوها، چاه‌های نفت، تلمبه‌خانه‌ها، اتاق‌های کنترل در کنار آمبولانس‌ها، ماشین‌های آتش نشانی، در راه‌های کشور ، خدمت را برای خود به عنوان وظیفه بزرگ برگزیده‌اند.

ملت ما خود را شریک در اندوه و غم عزیزانی می‌داند که در سال گذشته در اثر سیل، زلزله یا حوادثی چون حوادث هوایی یا دریایی به سوگ عزیزانشان نشستند. همه ملت ایران را در غم خود سهیم و شریک بدانند و خداوند بزرگ را به عنوان ولی خود در کنار خود ببینند و صبر و مقاومت و راه زندگی توأم با معنویت را ادامه دهند.

سال گذشته، سال پیروزی و موفقیت ملت ایران بود، در صحنه انتخابات آن پیروزی شکوهمند، آن حضور تکان‌دهنده، آن رقابت بی‌نظیر، آن حضور توأم با امنیت در حالی که بدخواهان چیز دیگری را می‌خواستند؛ نزاع و دودستگی و پیروزی گروهی را بر گروهی می‌خواستند.

اما انتخابات یک پیروز بیشتر نداشت و آن ملت بزرگ ایران بود. ملت بزرگ ایران موفقیت دیگری را به رخ جهانیان کشید؛ آن زمانی که حوادث غم‌بار در کشور پیش آمد.در کرمانشاه وکرمان، در دنا و در دریا، مردم اعلام کردند که حادثه‌دیدگان تنها نیستند. این همدلی و همنوایی به عنوان یک موفقیت اجتماعی و اخلاقی و انسانی برای ملت بزرگ ایران ثبت شد.

مردم ما  وقتی دیدند در خیابان اغتشاشاتی وجود دارد و ممکن است امنیت جامعه‌شان به خطر بیفتد به صحنه آمدند و با صدای رسا اعلام کردند که انتقاد و اعتراض حق مردم است اما ملت فهیم ایران، بی‌قانونی و خشونت را تحمل نخواهد کرد.

دشمنان ما در دنیا به فکر آن بودند که از آن بهانه برای شکستن ملت ایران استفاده کنند اما اتحاد ملت ایران همه دشمنان را به اعجاب وا داشت و به عظمت این ملت اعتراف کردند.

ملت ما که همیشه آفریننده صلح و آرامش در منطقه و جهان بوده اند در سال گذشته با تلاش پیگیر خود و سربازان مخلص و دیپلمات‌های پرتلاش خود توانستند در کنار ملت عراق، سوریه و لبنان ثبات و امنیت بیشتری را برای منطقه به همراه بیاورند.

در سال گذشته همه کشور، شور، شعف، کار و تلاش بود و همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند، سال نو، سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی و سال اشتغال و رونق است. در سال گذشته ملت ما قدم‌های خوبی برداشت و کارآفرینان، کارگران، مهندسین و کشاورزان گرچه با عارضه کم‌آبی مواجه بودیم، اما کشاورزان ما، سرافرازی ما و ملت بزرگ را آفریدند و باز هم در گندم ما را خودکفا کردند و به حول و قوه الهی در سال نو هم ما را خودکفا خواهند کرد. در بسیاری از زمینه‌ها رکوردی را برای تحول در زراعت و کشاورزی و در خوداتکایی بوجود آوردند و این راه را ملت ما ادامه خواهد داد.

مهندسین و کارگران ما، آنهایی که در راه‌آهن تلاش می‌کردند و می‌کنند، استان‌های مختلف را به راه‌آهن سراسری متصل کردند. استان همدان و کرمانشاه به راه‌آهن سراسری وصل شد و در سال آینده نیز سه استان دیگر به راه‌آهن سراسری وصل خواهد شد. همه جوانان، فرهیختگان، ورزشکاران و هنرمندان برای‌ کشور موفقیت آفریدند.

دو هدف بلند را در کنار ملت‌مان در سال گذشته دنبال کردیم و در سال نو به کمک شما ملت بزرگ ادامه خواهیم داد. موضوع اول ایجاد اشتغال و مبارزه با غول بیکاری بود. گر چه هنوز مشکلات فراوانی باقی مانده، گر چه هنوز جبران گذشته نیاز به زمان دارد، اما اشتغال سال گذشته ما در تاریخ کشور یا بی‌نظیر و یا کم‌نظیر بوده و در سال نو باید اشتغال بالاتری را بیافرینیم و این کار را به حول و قوه الهی با کمک شما مردم انجام خواهیم داد.

سال تولید ملی در کنارش اشتغال و خودکفایی و نشاط هم در جامعه خواهد بود.

موضوع دوم مبارزه با فقر بود. دولت دوازدهم مبارزه با فقر را ادامه خواهد داد. مستمری مددجویان و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی در سال 96 بیش از 3 برابر شد. این گام اول و مهم در زمینه مبارزه با فقر بود. برای تمام مشاغل، کارمندان و کارگران در حداقل حقوق اقدامی کردیم تا حقوق‌ها متعادل شود و این برنامه را ادامه خواهیم داد. گام بزرگ دیگری در سال جدید و تا پایان دولت دوازدهم برای مبارزه با فقر برخواهیم داشت.

دو درخواست و خواهش از ملت بزرگ ایران دارم. خواهش اول در سال جدید از همه کارآفرینان، کارگران، سرمایه‌گذاران، ایرانیان داخل و خارج است. سال نو، سال سرمایه‌گذاری و تولید است. همه باید با همه توان به رونق تولید بپردازیم. قدرت ملی ما در کنار تولید ما خواهد بود و این کارآفرینان هستند که می‌توانند قدم‌های مهمی را در سال جدید بردارند.

خواهش دوم من از جوانان عزیز است؛ جوانانی که کشور و آینده آن ، تعلق به آنها دارد و باید راه سربلندی کشور را ادامه دهند. آنچه برای همه ما مهم است، عزت اسلام، سربلندی ایران، آسایش و رفاه ملت ایران است. برای این سه هدف بلند همه ما باید تلاش کنیم و امید ما به جوانان عزیز است.

به آنچه که  به جوانان و زنان از آغاز دولت دوازدهم وعده کردم و قول دادم و دولت ما متعهد شده است، عمل کرده و آن را ادامه خواهیم داد. می‌دانیم نسل جوان ما خواست بالاتری دارد. می‌دانیم با دنیای دیگری می‌خواهد شرایط جدیدی را برای کشور ببیند. نشاط بیشتر را می‌خواهد. دولت متعهد به اشتغال جوانان، نشاط جوانان، آزادی جوانان و ادامه دسترسی آنان به اطلاعات است. اطلاعات آزاد به معنای به روز بودن مردم نسبت به تحولات جهانی ،به معنای اتصال دانشجویان و دانش‌پژوهان ما با علم جدید دنیا و به معنای اتصال و ارتباط نزدیک‌تر با مردم و اشتغال نو در این فضا است.

البته ما فضای مجازی امن، آسان و ارزان، توأم با اخلاق و معنویت می‌خواهیم. در سایه این فضاست که مبارزه با فساد  و شفافیت را ادامه می‌دهیم و مردم ما شاهد شفافیت بیشتر در سال جدید خواهند بود.

خدایا باران پربرکت و رحمت خود را بر ملت ما نازل گردان. خدایا در این ساعات زیبای آغاز سال از تو می‌خواهیم باران فتوت، باران اخلاق، باران تحمل، باران وحدت و انسجام و باران تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور بر ما نازل بفرمایی.

خادمین مردم، رهبر معظم انقلاب، دولت و نظام را برای تلاش بیشتر، برای به اهتزاز در آوردن پرچم پیشرفت، آرامش، آسایش و رفاه در این کشور، بیش از پیش موفق بگردان.

أَعْطِنِی بِمَسْأَلَتِی إِیَّاکَ جَمِیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَ جَمِیعَ خَیْرِ الاخِرَةِ ، وَ اصْرِفْ عَنِّی بِمَسْأَلَتِی إِیَّاکَ جَمِیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَ شَرِّ الاخِرَه.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین