|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۲۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
رییس جمهوری گفت: روابط با کشورهای جهان به ویژه کشورهای آسیایی برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «یوآنگ خین سو» سفیر آکرودیته میانمار در تهران افزود: امیدواریم ثبات، امنیت و انسجام اجتماعی در کشور میانمار برقرار باشد.

وی اظهار داشت: امیدواریم اقلیت هایی که در میانمار زندگی می کنند، به خصوص مسلمانان، بدون اینکه مشکلی داشته باشند بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

رییس دولت یازدهم ادامه داد: در صورتی که مسوولان کشور میانمار در جهت بهبود روابط با مسلمانان، نیاز به کمک داشته باشند، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در چارچوب مقررات میانمار، به این کشور کمک کند.

روحانی همچنین با اعلام آمادگی برای توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و میانمار در زمینه های اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه علوم مختلف و همچنین در زمینه مسائل فنی و حرفه ای دارد که می تواند همکاری خوبی در این زمینه با کشور میانمار داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش بیش از پیش روابط تهران – نایپیداو در دوران مسوولیت «یوآنگ خین سو» سفیر آکرودیته میانمار در تهران، بر افزایش حجم روابط بین دو کشور تأکید کرد.

«یوآنگ خین سو» سفیر آکرودیته میانمار در تهران نیز در این دیدار، ایران و میانمار را به مثابه دو دوست دانست و گفت: دو کشور از سال های بسیار گذشته روابط صمیمانه ای داشته اند.

وی به رییس جمهوری اطمینان داد که در حد توان خود، برای تقویت روابط کنونی ایران و میانمار تلاش کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین