|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۰۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
چرا این اتفاق برای جمهوری اسلامی رخ نداده و نخواهد داد، چون نگاه آن‌ها برای امنیت، پیشرفت و حفظ تمامیت ارضی شان به بیرون است.
  محمد جواد ظریف با تاکید بر این‌که «کشورهای منطقه برای تامین امنیت خود به جای این‌که نگاه به بیرون داشته باشند، بایدنگاه‌شان به مردم خودشان باشد» گفت: آن‌ها به جای این‌که از اخم اوباما بترسند و یا از لبخند ترامپ مشعوف شوند، باید به مردم خود نگاه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز شنبه با حضور در همایش ایثار، زبان صلح جهانی  که در دانشگاه تهران برگزار شده بود، در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: من بارها عرض کرده‌ام که بزرگترین یادگار امام (ره) خودباوری است. ایشان به ما یاد دادند که خودمان را  باور داشته باشیم و اگر ما بتوانیم این‌ها را در یک حرکت بین المللی به دنیا به درستی معرفی کنیم، آن وقت می‌بینیم که دیگر برخی از کشورها برای حفظ استقلال خود نیاز ندارند که 67 میلیارد دلار اسلحه خریداری کنند. آن‌ها برای تامین امنیت‌شان  باید نگاه خود را عوض کنند. آن‌ها به جای این‌که نگاه به بیرون داشته باشند و از اخم اوباما بترسند و یا از لبخند ترامپ مشعوف شوند، باید به مردم خود نگاه کنند و آن وقت است که کسی نمی‌تواند بگوید که من به منطقه می روم که مردم این منطقه را بدوشند.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان تاکید کرد: این خفت و خاری برای همسایگان ما کافی نیست که یک رییس جمهور یک کشور دیگر اعلام کند که من تا زمانی که قول سرمایه گذاری از آن‌ها نگرفته‌ام، به آن منطقه نرفته‌ام و همچنین اعلام کند که ما این‌ها را برای دوشیدن می‌خواهیم، چرا این اتفاق افتاده است. چرا این اتفاق برای جمهوری اسلامی رخ نداده و نخواهد داد، چون نگاه آن‌ها برای امنیت، پیشرفت و حفظ تمامیت ارضی شان به بیرون است.

ظریف ادامه داد: البته چه تمامیت ارضی ؟ وقتی که بیگانگان قرار است آن را حفظ کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران نگاهمان به مردم خودمان و فرهنگ ایثار و شهادت است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین