|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۰۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
اینکه دولت یکسری راهکارهایی را برای کاهش نرخ ارز و ایجاد ثبات در این بازار در نظر گرفته است جای قدردانی دارد اما بانک مرکزی باید از همان ابتدا به فکر می‌بود نه اینکه بعد از رسیدن قیمت دلار به حدود ۵۰۰۰ تومان تازه ورود پیدا کند.
 یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که باید بانک مرکزی برای کاهش قیمت دلار عملا وارد شده تا شاهد ایجاد ثبات در قیمت ارز باشیم البته که بعید است این نرخ تا آخر اسفند پایین آید.

کاظم دلخوش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اینکه دولت یکسری راهکارهایی را برای کاهش نرخ ارز و ایجاد ثبات در این بازار در نظر گرفته است جای قدردانی دارد اما بانک مرکزی باید از همان ابتدا به فکر می‌بود نه اینکه بعد از رسیدن قیمت دلار به حدود ۵۰۰۰ تومان تازه ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه اقدامات بانک مرکزی نمی‌تواند راهگشا باشد، توضیح داد: در حال حاضر قیمت سکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اینکه سکه با دو قیمت یک میلیون و ۳۰۰ و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای مقاطع فروش یک ساله و شش ماهه پیش‌فروش می‌شود فایده‌ای ندارد چون اگر فرد پولش را در بانک بگذارد می‌تواند به سودی بیشتر از این دست پیدا کند پس باید بانک مرکزی راهکار دیگری را در نظر بگیرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بانک مرکزی باید با راهکارهای عملی و نه حرف بازار ارز را در دست گیرد تا شاهد ثبات در این بازار باشیم.

دلخوش در پایان در پیش‌بینی از نرخ دلار و ارز تا پایان سال جاری، گفت: بعید می‌دانم که قیمت دلار و ارز تا یک ماه آینده کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، روحانی رئیس جمهور کشورمان در تازه‌ترین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم در دولت دوازدهم گفت: ما آنچه که برای خدمات و نیازهای مردم در زمینه توزیع اسکناس میان مردم لازم است آماده می‌کنیم و نوسانات نرخ ارز هم بلند مدت نخواهد بود و مقامات بانک مرکزی در این زمینه تلاش‌های خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: دولت هیچ‌وقت به نفعش نیست که نرخ دلار را در بازار بالا ببرد، برای اینکه مخارج خودش را بالا می‌برد. دولت هیچ‌گاه به دنبال افزایش نرخ ارز برای تامین بودجه نیست.

روحانی در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که خیال ما بابت دلار راحت باشد؟ گفت: بله راحت باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین