|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۰۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
دولت آمریکا به شدت نگران حکم صادر شده علیه سرکان گولگه است که بدون شواهد و مدارک کافی به عضویت در یک سازمان تروریستی متهم شده است.
  روزنامه حریت چاپ ترکیه در خبری اعلام کرد که سرکان گولگه دانشمند ناسا و شهروند ترک تبار ایالات متحده آمریکا به اتهام 'عضویت در یک گروه مسلح تروریستی' به هفت سال و نیم مجازات زندان محکوم شد.

به نقل از این رسانه، روز گذشته جلسه محاکمه سرکان گولگه در شعبه دوم دادگاه جرایم سنگین حاتای با حضور وی، وکلایش و مقامات کنسولگری آمریکا در آدانا برگزار شد.

به نوشته این رسانه، سرکان گولگه متهم است که با داشتن حسابی در بانک آسیا در راستای اهداف گروه گولن فعالیت کرده است اما وی در دفاعیات خود این موضوع را رد کرد و خواستار رای برائت از دادگاه شد.

حریت اضافه کرد: دادگاه در نهایت پس از بررسی پرونده و شنیدن دفاعیات متهم، با صدور حکمی، سرکان گولگه کارمند سازمان فضایی آمریکا (ناسا) را به اتهام 'عضویت در یک گروه مسلح تروریستی' به هفت و نیم سال مجازات زندان محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به محکومیت گولگه گفت: دولت آمریکا به شدت نگران حکم صادر شده علیه سرکان گولگه است که بدون شواهد و مدارک کافی به عضویت در یک سازمان تروریستی متهم شده است.

وی همچنین از دولت آنکارا خواستار پایان یافتن وضعیت فوق العاده در ترکیه و آزادی زندانیان آمریکایی و سایر افراد بازداشتی شد.

ترکیه با رد انتقادهای آمریکا در خصوص محکومیت این دانشمند ناسا اعلام کرد که دادگاه این فرد عادلانه برگزار شده و باید به تصمیم دادگاه احترام گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، روابط ترکیه و آمریکا سال گذشته میلادی به دلایل مختلفی از جمله حمایت تسلیحاتی ایالات متحده آمریکا از پ.ک.ک، دستگیری کارمند ترک تبار کنسولگری آمریکا در استانبول، برگزاری دادگاه رضا ضراب در نیویورک به شدت متشنج شد و محکومیت این دانشمند ترک تبار ناسا به احتمال زیاد بحران روابط میان دو کشور را بیش از گذشته عمیق تر خواهد کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین