|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۰۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
با توجه به این‌که «آمریکا در افغانستان حاکم است و امنیت آن‌جا را تامین می‌کند،‌ می‌خواهد که با حضور داعش، تروریسم را در منطقه زنده نگه دارد این خود نشان می‌دهد که آن‌ها بنای از بین رفتن داعش را ندارند و می‌خواهند همچنان این فتنه را حفظ کنند.
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتقال داعش به افغانستان برای ادامه فعالیت‌هایش، گفت: طبیعتا در چنین شرایطی باید به استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران به شرق کشور منتقل شود و تدابیر لازم برای حفاظت از مرزهای ایران صورت گیرد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «انتقال داعش به افغانستان از برنامه‌های مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است»، اظهار کرد: این برنامه برای استوار باقی ماندن داعش و سازماندهی آن انجام شده است.

وی افزود: با توجه به این‌که «آمریکا در افغانستان حاکم است و امنیت آن‌جا را تامین می‌کند،‌ می‌خواهد که با حضور داعش، تروریسم را در منطقه زنده نگه دارد این خود نشان می‌دهد که آن‌ها بنای از بین رفتن داعش را ندارند و می‌خواهند همچنان این فتنه را حفظ کنند.

وی با تاکید بر این‌که «فتنه داعش بر گسل خونی استوار است»، گفت: آن‌ها تصور می‌کردند که داعش می‌تواند صد سال جهان اسلام را دچار آشوب و جنگ خونی کنند چون بر گسل اختلافات مذهبی استوار شده است. تصورشان این بود که داعش در آذربایجان، سیستان و بلوچستان، کردستان، گرگان و گلستان اختلافات مذهبی به وجود آورده و تنش ایجاد می‌کند. خواب‌های سنگینی برای ایران دیده بودند که تمامی تیرهای‌شان به سنگ خورد و فتنه داعش ریشه‌کن شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که «وحدت و انسجام در جمهوری اسلامی برای مقابله با داعش وجود دارد» در عین حال گفت: با توجه به این‌که داعش سرزمین سوریه و عراق را از دست داده و افغانستان را کانون فعالیت‌هایش کرده است باید استراتژی دفاعی ایران به شرق کشور منتقل شده و مراقبت‌ها و تدابیر لازم پیش‌بینی شود تا داعش نتواند در این مناطق تاثیر بگذارد.

وی در ادامه ائتلاف ترکیه، ایران و روسیه را برای مقابله با داعش حتی در افغانستان تاثیرگذار دانست و گفت: ‌این ائتلاف تنها مربوط به سوریه نبود. می‌تواند در افغانستان نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد. قطعا ایران در مقابله با این توطئه کوتاه نمی‌آید.

وی در پایان با تاکید بر نقش آمریکا در تجمیع نیروهای داعش در افغانستان، گفت: افغانستان از لحاظ نظامی تحت کنترل آمریکاست. اگر آمریکا حمایت نمی‌کرد امکان چنین تجمیعی وجود نداشت. آمریکا در شمال شرق یعنی بوکران کریدور امن ساخت تا باقیمانده داعش را از این منطقه زنده فراری دهد. اینها همه نشان از برنامه آمریکا برای زنده ماندن داعش است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین