کد خبر: ۲۰۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
از این رو لازم است هموطنان و مشتریان بانک ها برای اعمال روش های کنترلی لازم به منظور جلوگیری از بروز موارد مشابه، نسبت به برقراری سرویس اطلاع رسانی پیامکی برداشت و واریز حساب بانکی اقدام کنند تا از تمام تراکنش های حساب خود اطلاع دقیق داشته باشند.
 بانک مرکزی به منظور پیشگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده برخی افراد متخلف از حساب های بانکی مشتریان، از شهروندان درخواست می کند، استفاده از خدمات پیامکی واریز و برداشت حساب بانکی خود را جدی بگیرند.

 در پی دریافت گزارش های متعدد از مراجع انتظامی و قضایی مبنی بر اینکه حساب های بانکی برخی مشتریان، هدف سوءاستفاده قرار می گیرد، بانک مرکزی در اطلاعیه ای به ضرورت استفاده مشتریان از ابزارهای ارتباطی در اختیار، برای اعمال کنترل لازم بر حساب خود و جلوگیری از کلاهبرداری متخلفان تاکید کرد.

بر این اساس گزارش می شود که اخیراً اشخاصی با استفاده از وکالت نامه های جعلی قصد برداشت از حساب های افراد را داشته اند که با اقدام به موقع مسئولان شعب بانک ها مبنی بر استعلام از صاحبان حساب و همچنین محرز شدن عدم آگاهی صاحبان حساب از موضوع، جعلی بودن وکالت نامه ها مشخص شده و با اطلاع رسانی به پلیس آگاهی، اقدام سوء متهمان به سرانجام نرسیده است.

از این رو لازم است هموطنان و مشتریان بانک ها برای اعمال روش های کنترلی لازم به منظور جلوگیری از بروز موارد مشابه، نسبت به برقراری سرویس اطلاع رسانی پیامکی برداشت و واریز حساب بانکی اقدام کنند تا از تمام تراکنش های حساب خود اطلاع دقیق داشته باشند.

از جمله مزایای استفاده از خدمات پیامکی می توان به اطمینان خاطرمشتریان از صحت عملیات دریافت، پرداخت و انتقال وجه به حساب اشاره کرد و این امکان را فراهم می کند که مشتری در کوتاهترین زمان ممکن از هرگونه تراکنش حساب خود مطلع شده و امنیت استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک افزایش یابد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین