|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
بر اساس مصوبه جدید سازمان سینمایی فعالیت های سینمایی و (فرهنگی، هنری، انتشاراتی و مطبوعاتی) تسلیم اظهار نامه در موعد مقرر و رعایت مقررات آیین نامه مذکور شرط برخورداری از معافیت مالیاتی است.
به منظور رفع نگرانی و نارضایتی اهالی سینما و رفع موانع، محدودیت و اجرای صحیح بند (ل) ماده (139) قانون مالیات های مستقیم و برخورداری فعالان سینمایی از معافیت مالیاتی موضوع قانون مذکور، آیین نامه اجرایی موضوع تبصره (3) ماده (139) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم در سی و نهمین جلسه کمیسیون اقتصاد هیئت دولت به پیشنهاد سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلاح شد.

بنابراین اصلاحیه، تسلیم اظهار نامه در موعد مقرر و رعایت مقررات آیین نامه مذکور شرط برخورداری از معافیت مالیاتی است.

براساس این مصوبه، فعالیت های سینمایی و (فرهنگی، هنری، انتشاراتی و مطبوعاتی) دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از زمان تصویب قانون و آیین نامه اجرایی آن (سال 1380) مشمول شرایط مصوب جدید خواهند بود.

این مصوبه در روزهای آینده با تصویب و ابلاغ هیئت دولت اجرایی خواهد شد و آن دسته از فعالان سینمایی که پیش از این با مجازات، محرومیت و محدودیت های روبرو شده بودند به استناد مصوبه جدید مشکلاتشان حل خواهد شد.

پیش از این مصوبه، فعالیت های هنری و سینمایی در صورت عدم تسلیم به موقع اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان و عدم کسر و پرداخت مالیات اشخاص ثالث تا قبل از اجرای برنامه پنجم توسعه نمی توانستند از معافیت مالیاتی موضوع بند (ل) ماده (139) استفاده کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین