|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۹۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
مصاف تراکتور و استقلال، خاطرات زیادی را برای هواداران دو تیم زنده می‌کند.
 مصاف تراکتور و استقلال، خاطرات زیادی را برای هواداران دو تیم زنده می‌کند.

پایان این هفته، مسابقه استقلال و تراکتورسازی است. یحیی گل‌محمدی روی لبه تیغ قرار دارد و شفر برای امیدوار ماندن به حضور در جمع مدعیان، نیازمند کسب این سه امتیاز است. اتفاقی که به حساسیت بازی اضافه می‌کند. حساسیت، کلید واژه همه تقابل‌های این دو تیم بود. از مسابقاتی که امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تراکتوسازی می‌نشست و آبی‌ها در حد یک دربی آن‌را حساس می‌دانستند تا جنجال‌های مهدی رحمتی و حتی اخراج پرحاشیه حاجی‌صفی.

پنج دیدار جنجالی استقلال و تراکتور در سال‌های اخیر
۹ بهمن ۹۰/ اخراج، پنالتی، گوله برف
در دیداری که تیم برنده در کورس صدرنشینی باقی می‌ماند، استقلال به لطف اشتباه عجیب و تاثیرگذار محسن ترکی، تراکتوسازی را در تبریز شکست داد. در این بازی ترکی به اشتباه خطای هند حاجی‌صفی را گرفت و او را در همان نیمه نخست از زمین مسابقه اخراج کرد. خطایی که توسط کارشناسان داوری رد شد و حکم به اشتباه ترکی دادند. این اتفاق با واکنش شدید هواداران تراکتورسازی همراه شد و در بین دو نیمه، محسن ترکی را با گوله‌های بزرگ برف تا رختکن بدرقه کردند. اما این پایان کار نبود و ترکی یک اشتباه دیگر هم داشت.

در نیمه دوم طبق صحبت‌های کارشناسان داوری، ترکی یک پنالتی به سود تراکتورسازی نگرفت تا جنجال و درگیری بیش از قبل شود. اتفاقی که منجر به محرومیت خسرو حیدری و ساموئل از دیدار بعدی استقلال شد. مسابقه‌ای که آبی‌ها در آن دربی معروف، با هت‌تریک ایمون زائد از پرسپولیس شکست خوردند. تا در نهایت سپاهان بالاتر از استقلالِ مظلومی و تراکتورِ قلعه‌نویی قهرمان شود.

۲۰ اردیبهشت ۹۴/ تحقیر ۴ گله در آزادی، هت‌تریک سامان
یک هفته قبل از بازی معروف تراکتورسازی و نفت تهران که با تساوی ۳-۳ جام را به سپاهان تقدیم کردند، تراکتورسازی در آزادی مقابل استقلال قرار گرفته بود. مسابقه‌ای که سامان نریمان‌جهان هر بلایی که می‌خواست سر تیم قلعه‌نویی آورد. نریمان‌جهان در این مسابقه هت‌تریک کرد و به‌یادماندنی‌ترین گل او، ضربه سری بود که توپ از بین پای فروزان وارد دروازه استقلال شد. با این شکست، استقلالِ قلعه‌نویی کسب سهمیه آسیا را از دست داد و تراکتورِ تونی را به یک قدمی قهرمانی رساند.

۱۹ اردیبهشت ۹۵/ رحمتی جنجال کرد، استقلال قهرمانی را از دست داد
شرایط سکوهای آزادی به نفع رحمتی و به ضرر قلعه‌نویی بود. اتفاقی که رحمتی را قلقلک داد که از این آتش زیرخاکستر به سود خودش استفاده کند و با قلعه‌نویی تسویه حساب کند. اتفاقی که جو ورزشگاه را ملتهب کرد و منجر به گل خوردن استقلال شد. آبی‌ها مسابقه‌ای که از تراکتور پیش بودند را بعد از این جنجال‌ها شکست خوردند. اتفاقی که قهرمانی را از پرویز مظلومی و تیم‌اش گرفت.

۱۹ آذر ۹۵/ کام‌بک با تعویض کاپیتان
این اولین رویارویی قلعه‌نویی با استقلال تحت هدایت منصوریان بود. رقابتی که در شرایط بحرانی استقلال شکل گرفت و منصوریان در فاصله یک هفته مانده به پایان نیم‌فصل، نزدیک درب خروجی باشگاه بود. استقلال خیلی زود با اشتباه اخباری به گل رسید و آسمان ورزشگاه آزادی پر از پرچم آبی شد. در بین دو نیمه شاگردان قلعه‌نویی تصمیم گرفتند که بازوبند کاپیتانی را به دروازه‌‌بان تیم‌شان بدهند. اخباری نیمه دوم با روحیه مضاعف وارد زمین شد. در آن سو اشتباهات رحمتی بیشتر شد و با عدم خروج از دروازه، گل پیروزی تراکتورسازی را دریافت کرد.

۲۲ فروردین ۹۳/ استقلال بین چهار مدعی، پنجم شد
نفت تهران و فولاد ۵۴ امتیاز، استقلال هم ۵۳ امتیاز. این امتیازات تیم‌ها تا قبل از برگزاری مسابقه آخر لیگ بود. قلعه‌نویی امیدوار بود که با امتیاز از دست دادن دو تیم بالای جدول و برد مقابل تراکتورسازی، قهرمانی لیگ را به دست بیاورد. ولی فرشاد احمدزاده، محمد نصرتی و کریم انصاری‌فرد برای تونی اولیویرا گل زدند تا با این شکست، استقلال در رتبه پنجم جای بگیرد و سهمیه آسیا را هم از دست بدهد.

منبع : نود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین