کد خبر: ۱۹۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
مرتضی سلیمی از فعال سازی ۱۵ مرکز فرماندهی در زلزله اخیر استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این مراکز در ستادهای فرعی به پشتیبانی ۲۶ استان تشکیل شده اند.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: تعداد ۱۰ فروند بالگرد هلال احمر توانستند،۱۲۹ هزار و ۳۰۰ کیلو گرم اقلام به مناطق زلزله انتقال دهند.

 مرتضی سلیمی از فعال سازی ۱۵ مرکز فرماندهی در زلزله اخیر استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این مراکز در ستادهای فرعی به پشتیبانی ۲۶ استان تشکیل شده اند.

وی افزود: تا کنون ۷۳۹ تیم امداد و نجات متشکل از ۳ هزار و ۱۷ نفر به مناطق حادثه دیده اعزام شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور، با بیان اینکه تیم های امدادی در حال حاضر در مناطق زلزله زده حضور دارند، ابراز داشت: همچنین ۴۱۸ دستگاه خودروی عملیاتی خدمات رسانی می کنند.

وی به عملکرد مرکز امداد هوایی نیز اشاره کرد و بیان داشت: تعداد ۱۰ فروند بالگرد به مدت ۲۶۳ ساعت در این حادثه خدمت کردند که طی آن ۱۹۴ نفر از مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی ادامه داد: همچنین توانستند ۷۱۷ نیروی امدادی را جابجا کنند و ۱۲۹ هزار و ۳۰۰ کیلو گرم اقلام به مناطق انتقال دهند.

به گفته سلیمی در حال حاضر یک فروند بالگرد در مناطق زلزله زده حضور دارد.

سلیمی ابراز داشت: همچنین یک تیم سگ های زنده یاب در منطقه فعالیت داشتند که در همان ساعات اولیه توانستند ۶ نفر را زنده و ۱۵ جسد را از زیر آوار بیرون آورند.

وی در ادامه به اقلام توزیع شده توسط جمعیت هلال احمر و کمک های مردمی اشاره کرد و افزود: تعداد ۲۸۷ هزار تخته پتو، ۵۹ هزار و ۴۰۰ تخته موکت، ۴۸ هزار دست والور، ۴۶ هزار دست ظروف، ۵۹ هزار و ۳۰۰ عدد گالن، ۲۳۷ هزار ثوب البسه، ۲۸۲ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۸۹۶ تن برنج، ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار بطری آب، ۲۲۶ هزار کیلوگرم خرما و ... از آن جمله است.

سلیمی تصریح کرد: اقلام غذایی در قالب ۵۳ هزار و ۲۴۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۵۹ هزار و ۶۴۷ بسته غذایی یک ماهه در طی این مدت توزیع شده است.

وی اظهار داشت: تا کنون تعداد ۵۹ هزار و ۱۲۰ شناسنامه امدادی تکمیل شده و برای ۵۰ هزار و ۱۵۰ نفر دفترچه امدادی صادر شده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین