|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۹۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، آلودگی هوا می‌تواند تبعات منفی برای سلامت جنین داشته باشد و موجب ایجاد نقایصی در تولد شود.
 نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، آلودگی هوا می‌تواند تبعات منفی برای سلامت جنین داشته باشد و موجب ایجاد نقایصی در تولد شود.

به گفته پژوهشگران، زنانی که درست قبل یا بعد از بارداری در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند، با احتمال داشتن نوزادی با نقایص تولد روبرو هستند.

دکتر امیلی دی فرانکو، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی اوهایو، در این باره می‌گوید: «به نظر می رسد بدترین زمان قرارگیری در معرض آلودگی هوا یک ماه قبل و بعد از بارداری است».

وی در نشست خبری بیمارستان افزود: «تلاش‌های بهداشت عمومی باید همچنان بر اهمیت کاهش قرارگیری جمعیت در معرض آلاینده‌های مضر موجود در هوا باشد.»

نویسندگان این مقاله خاطرنشان کردند، نقایص مادرزادی هنگام تولد شامل نقایص در قلب و شکاف در لب یا کام دهان هستند که بر 3 درصد کل تولدها در ایالات متحده آمریکا تأثیر می‌گذارند.

پژوهشگران باور دارند، خطر تولد زودرس و وزن کم هنگام تولد، در مناطقی که آلودگی هوا بیشتر است، بسیار بیشتر و حدود سه برابر مناطقی‌ست که آلودگی کمتری دارند؛ همچنین خطر مرگ و میر نوزادان نیز در مناطق آلوده چهار برابر می‌شود.

این گزارش 11 دسامبر در مجله کودکان منتشر شد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین