|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۹۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
الجزایر در گزارشی به کمیته مبارزه با نژاد پرستی سازمان ملل اعلام کرد : اختصاص بودجه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی توسط برخی کشورها کافی نیست و الجزایر نمی خواهد نقش نگهبان مرزهای اروپا و ژاندارم منطقه را ایفا کند.
 الجزایر در گزارشی به کمیته مبارزه با نژاد پرستی سازمان ملل اعلام کرد : اختصاص بودجه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی توسط برخی کشورها کافی نیست و الجزایر نمی خواهد نقش نگهبان مرزهای اروپا و ژاندارم منطقه را ایفا کند.

به گزارش روزنامه الجزایری «الخبر»،الجزیره در این گزارش تاکید کرده است که برخی کشورها، بودجه هایی برای مساله مهاجران اختصاص می دهند تا به نوعی وجدان خود را در مورد مهاجرت غیر قانونی و پناه جویان راحت کنند و این درحالی است که سه چهارم این بودجه به سازمان های غیردولتی و از جمله سازمان های غیر دولتی اروپایی می رسد که صرف هزینه های پشتیبانی و اداری و سفرها می شود.

براساس این گزارش، الجزایر طی سال های اخیر به دلیلمحدودیت های که کشورهای اروپایی برای ورود مهاجران و پناه جویان اعمال کرده اند و همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی اش که با هفت کشور، هفت هزار و 11کیلومتر مرز زمینی دارد و همچنین به دلیل دارا بودن یک هزار و 200کیلومتر ساحل و همچنین به دلیل فرصت های شغلی و ثبات در آن، تبدیل به مقصدی برای مهاجران به ویژه از کشورهای جنوب صحرای آفریقا شده است .

این گزارش می افزاید: الجزایر بر اساس اصل مهمان نوازی و تسامح با دیگر مردمان، میزبان ده ها هزار مهاجر غیر قانونی بوده و به تنهایی بار سنگین حمایت از آن ها را بر دوش داشته است و از سوی دیگر سعی کرده است مانع ورود عناصر تروریستی به خاک خود شود.

براساس این گزارش، حدود 40هزار شهروند سوری در حال حاضر در الجزایر اقامت دارند که این ها جز مهاجران محسوب نشده اند.

الجزایر تاکید کرده است که از بازگشت داوطلبانه مهاجران به کشور خود حمایت می کند و در این چارچوب با همکاری سازمان ملل و کنسولگری های این کشورها، شماری از آن ها را به کشورهایشان بازگردانده است که این هزینه 20میلیون دلاری برای الجزایر داشته است.

این گزارش می افزاید: دهها هزار مهاجر غیرقانونی ازکشورهای آفریقایی در الجزایر به سر می برند و تا زمانی که دست به انجام اعمال غیرقانونی نزنند، نگرانی ای در مورد آن ها وجود ندارد و حتی با برخی از آن ها که در بخش های ساخت و ساز و کشاورزی مشغول به کار می شوند، با تسامح رفتار می شود اما درعین حال همانند دیگر کشورها،اجازه نمی دهد الجزایر تبدیل به محلی برای فعالیت های جنایتکاران باشد و قطعا هر کس دست به اعمال خلاف قانون بزند، با قاطعیت دولت مواجه خواهد شد و جدا از این براساس قوانین وزارت بهداشت، هر بیماری اعم از الجزایری یا خارجی ، صرف نظر از تابعیتش مورد مداوا قرار می گیرد و کودکان این ها نیز وارد مدارس می شوند.

درپایان این گزارش آمده است: الجزایر همچنان کشوری مهمان نواز است و از مشکلات کشورهای همسایه آگاه است و با آن ها اعلام همبستگی می کند و هدف الجزایر از این اقدام تنها اهداف بشر دوستانه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین