|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به تحمیل‌هایی که از سوی برخی تند‌روها به دولت یازدهم صورت می‌گیرد، آن را آسیبی برای قوه مجریه دانست و گفت: این موضوع می‌تواند باعث فرصت‌سوزی و حادثه تلخی برای کشور شود.
مجید محتشمی دبیر کل حزب آزادی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص رویکردهای دولت حماسه اقتصادی اظهار داشت: پیشنهادات مشخصی می‌تواند در زمینه راهبرد حماسه اقتصادی برای تحکیم عدالت اقتصادی در جامعه در دولت یازدهم مطرح باشد.

محتشمی در همین زمینه به لزوم اصلاح ساختار نظام توزیع و توزیع عادلانه ثروت در کشور با در نظر گرفتن افزایش توان اقتصادی خانوار‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برقراری حمایت درآمدی پایدار برای شهروندان به ویژه دهک‌های پایین، افزایش ضریب امنیت شغلی برای توسعه، فرصت کارآفرینی در کنار افزایش ضریب امنیت کشور در جهت توسعه سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار باید از منابع و فرصت‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی استفاده بهینه شود، خاطرنشان کرد: باید از تولید داخلی و توسعه صادرات کالا و خدمات ایرانی حمایت کنیم.

وی به لزوم اصلاح ساختار نظام مالیاتی کشور و تعدیل نرخ سود بانکی و توسعه بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: باید در کنار این موارد حذف اندیشه دولت کاسب و مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز در دستور کار قرار گیرد.

* ارائه برنامه ده‌گانه اقتصادی به ستاد روحانی

دبیرکل حزب آزادی از پیشنهاد برنامه ده‌گانه به ستاد روحانی خبر داد و در خصوص عدم سیاسی‌کاری در دولت اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت در عرصه اقتصادی و سیاسی باید مراقب باشد که بازیگران سیاسی قواعد بازی را بر هم نزنند و لازمه این کار این است که دولت دچار گروه‌گرایی و باند‌گرایی نشود چرا که اگر دولت بخواهد تحت تاثیر باند‌های سیاسی قرار گیرد دچار الیگارشی آن باند و گروه می‌شود در حالیکه یک دولت باید در خدمت مردم و نه منویات یک گروه خاص باشد.

وی با اشاره به تحمیل‌هایی که از سوی برخی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تند‌رو به دولت یازدهم صورت می‌گیرد، آن را آسیبی برای قوه مجریه دانست و گفت: این موضوع می‌تواند باعث فرصت‌سوزی و حوادث تلخی برای کشور شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین