|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۷
کد خبر: ۱۸۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
همچنین رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی گفت: او و ترامپ تاکید داشتند که حاضر به ارائه یک "آینده روشن" به کره شمالی در صورتی که این کشور از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود دست بردارد، هستند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) در جریان سفرش به کره‌ جنوبی به کره شمالی هشدار داد که آمریکا آماده استفاده از تمامی مجموعه قدرت نظامی آمریکا در صورت لزوم برای دفاع از خود و هم‌پیمانانش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، دونالد ترامپ در کنفرانس خبری مشترکی با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی گفت: اگرچه امیدوار هستیم در قبال مناقشه کره شمالی از همه ابزارها بجز نیروی نظامی استفاده کنیم اما همچنین آماده هستیم تا هرآنچه لازم است انجام دهیم تا "جلوی دیکتاتور کره شمالی را از تهدید غیرضروری جان انسان‌ها" بگیریم.

به نقل از خبرگزاری رویترز،او در اولین روز سفر دو روزه خود به کره‌ جنوبی گفت: ما نمی‌توانیم به کره شمالی اجازه دهیم هرآنچه را که ساخته‌ایم تهدید کند.

ترامپ همچنین از کره شمالی خواست "کار درست را انجام دهد" و گفت: "من شاهد برخی تحرکات هستم" هرچند که مشخص نکرد که منظور او چیست.

ترامپ خاطرنشان کرد: ما امید به خدا داریم تا مجبور به استفاده از قابلیت‌های کامل نظامی آمریکا نشویم.

ترامپ بعد از ورود به سئول با هلی‌کوپتری به کمپ هامفریز، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در کره‌ جنوبی رفته و در آنجا با نیروهای آمریکا و کره‌ جنوبی به همراه مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی دیدار کرد.

ترامپ در جریان دیدار با فرماندهان نظامی درباره مساله کره شمالی به خبرنگاران گفت: درنهایت همه چیز موثر واقع خواهد شد و همواره اینگونه بوده و باید نیز همینطور باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا از مون جائه این علت آنچه که او "همکاری فراوان" به رغم اختلافات در مورد چگونگی رویارویی با کره شمالی و بر سر یک توافق تجاری میان کشورهایشان خواند، تحسین کرد. هنگامی که این دو رهبر مذاکرات رسمی خود را بعد از یک مراسم استقبال در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری کره‌ جنوبی در سئول برگزار کردند، مون جائه این به ترامپ گفت، امیدوار است که سفر او باعث کاهش نگرانی مردم کره‌ جنوبی درمورد کره شمالی شده و تبدیل به یک نقطه عطف در حل مساله هسته‌ای کره شمالی شود.

کمپ هامفریز که ترامپ از آنجا بازدید کرد در فاصله 100 کیلومتری از مرز با کره شمالی قرار دارد.

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی گفت: کره شمالی یک تهدید در سطح جهانی است که نیازمند یک اقدام جهانی است.

مون جائه این، نیز گفت: با ترامپ توافق کرده تا حداکثر فشار و تحریم‌ها را بر کره شمالی اعمال کنند تا به این ترتیب به شکلی صلح آمیز به مناقشه ایجاد شده از بابت برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی پایان دهند.

همچنین رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی گفت: او و ترامپ تاکید داشتند که حاضر به ارائه یک "آینده روشن" به کره شمالی در صورتی که این کشور از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود دست بردارد، هستند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت، که کره جنوبی قبول کرده تا از آمریکا "میلیاردها دلار" سلاح به منظور تقویت خودش در مواجهه با تهدید های کره شمالی بخرد.

همچنین ترامپ خاطر نشان کرد که آمریکا به عنوان متضمن اصلی امنیت کره جنوبی، قبول کرده تا محدودیت مربوط به وزن کلاهک را برای موشکهای بالستیک کره جنوبی لغو کند.

ترامپ اظهار داشت: سئول حجم بزرگی از تسلیحات آمریکا را "خواه هواپیما باشد، خواه موشکها و خواه هر سلاح دیگری" خریداری می کند.

ترامپ گفت: کره جنوبی میلیارد ها دلار از این تجهیزات را سفارش خواهد داد که برای آنها بسیار منطقی است و برای ما نیز به معنای ایجاد شغل و کاهش کسری تجاری ما با کره جنوبی خواهد بود.

مون جائه این نیز با تایید این طرح خرید تسلیحات، آن را "ضروری" دانسته و گفت، سئول قبول کرده تا مذاکرات برای خرید سلاحهای راهبردی آمریکا را به منظور تقویت قابلیتهای دفاعی خود شروع کند.

گزارش شد که در جریان ضیافت شامی که ترامپ در کاخ ریاست جمهوری کره‌ جنوبی در شهر سئول در آن شرکت کرد یک سس ویژه که بیش از یک قرن قدمتش از آمریکا بیشتر بوده، در منو قرار داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین