|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۸۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
شنیده‌ام که مقدار این تجهیزاتی که قرار است شما (کره جنوبی) سفارش بدهید تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و به این ترتیب کسری تراز تجاری هم کم می‌شود- مسئله ای که برای مردم ما (آمریکا) خیلی مهم است.
رئیس جمهوری آمریکا ظاهرا به بهانه کاهش کسری تراز تجاری و دفاع از متحدین منطقه‎ای، از تور آسیایی خود به نفع تجارت سلاح استفاده می‎کند و این میان کره جنوبی هم بی‎نصیب نمانده است.

 به نقل از یونهاپ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از دیدار با «مون جائه این» همتای کره جنوبی خود، از تصمیم سئول برای خرید تجهیزات نظامی از واشنگتن استقبال کرد و گفت: این مسئله می‌تواند به کاهش کسری تراز تجاری ۲ کشور کمک کند.

وی ادامه داد: شنیده‌ام که مقدار این تجهیزاتی که قرار است شما (کره جنوبی) سفارش بدهید تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و به این ترتیب کسری تراز تجاری هم کم می‌شود- مسئله ای که برای مردم ما (آمریکا) خیلی مهم است.

ترامپ ادامه داد: ما با شماری از کشورها کسری تراز تجاری داریم و اصلا خواهان این موضوع نیستیم. به همین دلیل از این مسئله (تصمیم‌هایی که به کاهش کسری تراز تجاری منتهی شود) استقبال می‌کنیم.

گفتنی است ترامپ به ادعای چاره‌اندیشی علیه برنامه هسته‌ای کره شمالی، به ترتیب عازم ۵ کشور آسیایی ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین شده است. سفری که ۱۲ روز طول می‌کشد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین