|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
اعضای داعش از کارکنان ادارات خواستند به سرکار بازگردند ، این گروه همچنین مردم موصل را تهدید کرد ، هرکس از کلمه داعش استفاده کند ، ۸۰ ضربه شلاق خواهد خورد .
شماری از تروریست‌های مسلح عضو داعش، عصر سه شنبه بخش هایی از استان کرکوک در شمال عراق را نیز به تصرف خود در آوردند.

یک منبع آگاه در پلیس استان کرکوک، از اشغال مناطقی از شهرستان حویجه و پنج ناحیه دیگر استان کرکوک به دست تروریست های داعش خبر داد.

کرکوک که مرکز استانی به همین نام است، در 240 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد.

این در حالی است که استان نینوا و مرکز آن (موصل) واقع در غرب کرکوک، پیش از این به تصرف عناصر تروریست عضو داعش در آمده بود و در استان صلاح الدین در جنوب کرکوک هم ممنوعیت تردد اعلام شده است.

 نوری مالکی : در ۲۴ ساعت آینده موصل را پس می گیریم

نخست وزیر عراق اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور شهر موصل را در ۲۴ ساعت آینده از کنترل گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) خارج خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری نهرین از بغداد ، نوری مالکی خواستار بازنگری در ساختار تشکیلات امنیتی عراق شد و طرح های جدیدی برای پاکسازی موصل از وجود گروه های مسلح تروریست ترسیم کرد.

خبر می رسد ،  گروه داعش کنترل ایستگاه های برق فشار قوی در منطقه بیجی واقع در شمال تکریت را که تامین کننده برق استان های بغداد ، صلاح الدین و کرکوک است بدست گرفتند.

مناطقی از تکریت در خاموشی بسر می برد.

سلاحهای اسرائیلی در دستان داعش

خبرگزاری نهرین  به نقل از منابع آگاه در استان نینوا اعلام کرد : گروه های تروریستی که بر مقرهای دولتی در نینوا مسلط شده اند سلاح های اسرائیلی در اختیار دارند که بسیار قدرتمندتر از سلاح های ارتش عراق است.

این منابع  افزودند : خودروهایی که تروریست ها در اختیار دارند خودروهای مدل های  2014 است و بیشتر تسلیحات نظامی آنها اسرائیلی است .

همین خبرگزاری افزود : گروه داعش  شمار زیادی از سلاح ها و خودروهای به غنیمت گرفته از ارتش عراق در موصل را به سوریه منتقل کرده است.

بازپس گیری بخش هایی از کرکوک

نیروهای ارتش عراق توانستند پس از درگیری های شدید با عناصر گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ، کنترل کامل منطقه ملتقی در کرکوک را در اختیار بگیرند.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی  از وقوع دو انفجار در کربلای معلی خبر داد و اعلام کرد  ،  براثر این انفجار چندین نفر کشته و زخمی شدند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه از موصل گزارش داد ؛ اعضای داعش  از کارکنان ادارات خواستند  به سرکار بازگردند ، این گروه همچنین مردم  موصل را تهدید کرد  ، هرکس از کلمه داعش استفاده کند ،  ۸۰ ضربه شلاق خواهد خورد .


فرودگاه و استانداری موصل آزاد شد

فرودگاه و ساختمان فرمانداری موصل از حضور تروریست‌ها پاکسازی شد.

به گزارش العالم، این شبکه از پاکسازی فرودگاه و ساختمان فرمانداری موصل از حضور تروریست‌ها خبر داد.


گروه تروریستی داعش کنسولگری ترکیه در موصل را تصرف کرد

گروه تروریستی داعش ضمن حمله به کنسولگری ترکیه و تصرف کامل آن، دیپلمات‌های این کنسولگری را گروگان گرفت.

گروه تروریستی داعش ضمن حمله به کنسولگری ترکیه و تصرف کامل آن، دیپلمات‌های این کنسولگری را گروگان گرفت.

شهر تکریت عراق به تصرف گروه تروریستی داعش درآمد.

پس از موصل شهر تکریت مرکز استان "صلاح الدین" عراق به تصرف گروه تروریستی داعش درآمد.

نخست وزير عراق : حمله تروريست ها يک توطئه از پيش برنامه ريزي شده بوده است    

نخست وزیر عراق در نطقی تلویزیونی: حمله تروریست ها به فلوجه یک توطئه از پیش برنامه ریزی شده بوده است و برای پاکسازی این استان به کمک های خارجی نیازی نداریم .

نوری مالکی در پیامی تلویزیونی با اشاره به اینکه تروریسم در همه مراحل خود در عراق علیه مردم این کشور توطئه چینی می کرد، گفت: اختلافات سیاسی عامل اصلی سوء استفاده تروریست ها در حمله به موصل بوده است.

مالکی افزود: با این وجود نباید فراموش کرد که توطئه برخی مسوولان و نظامیان نیز در یورش گروه های تروریستی به موصل کمک کرده است.

نخست وزیر عراق گفت: عملیات پاکسازی موصل را عراقی ها بدون اعتماد بر طرف های دیگر به اتمام خواهند رساند و پس از پاکسازی این شهر از وجود تروریست ها ، به حساب توطئه چین ها نیز خواهیم رسید.

و این افراد برای دولت عراق شناخته شده هستند و به زودی مجازات خواهند شد.

نخست وزیر عراق، بر زمین گذاردن سلاح توسط نظامیان و دادن دستور به آنها مبنی بر ترک جنگ را یک توطئه برشمرد و افزود : حجم حضور نیروهای نظامی در موصل دهها برابر حضور داعشی ها بود اما این توطئه منجر شد تا ارتش نتواند وارد جنگ شود؛ تروریست ها پس از تحت فشار قرار گرفتن در سوریه به عراق آمدند اما این بار نیز موفق نخواهند شد.

نخست وزیر عراق اعلام کرد : مردم استان موصل و همچنین مردم قبایل استان های مختلف عراق ، این توطئه را به خوبی درک کرده و آمادگی خود را برای حمایت از دولت و ارتش در برخورد با تروریست ها اعلام کرده اند.

مالکی همچنین از نقش آیت الله سیستانی در دعوت کردن مردم و گروه های سیاسی برای حفظ وحدت و محکوم کردن جنایت گروه تروریستی داعش قدردانی کرد و از مردم خواست این بیانیه را سرلوحه ای برای حفظ وحدت و مبارزه با تروریست ها قرار دهند.

وی در پایان تاکید کرد : تروریست ها نمی توانند در مقابل اراده دولت و ملت عراق ایستادگی کنند.

تروريست‌هاي "داعش" به ورودي شهر "سامرا" رسيدند

ليس عراق اعلام کرد که درگيري بين ارتش با گروهک داعش به ورودي شهر سامرا رسيده است.به گزارش خبرگزاري فرانسه، پليس عراق اعلام کرد که درگيري بين ارتش با گروهک داعش به ورودي شهر سامرا رسيده است. رسانه هاي عراقي نيز از درگيري شديد بين ارتش عراق و داعش در ورودي شهر سامر خبر مي دهند.

استاندار "صلاح الدين" ربوده شد

تلويزيون اسکاي نيوز عربي بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به نقل از خبرنگار خود در عراق، از ربوده شدن «احمد الجبوري» استاندار «صلاح الدين» خبر داد.

خبرنگار اسکاي نيوز همچنين از کشته شدن فرمانده لشکر چهارم ارتش عراق در نبرد با تروريست‌هاي داعش در شهر تکريت خبر داد.

در همين حال، گروه تروريستي داعش ، شبکه تلويزيوني صلاح الدين و شرکت نفت شمال عراق را اشغال کرد.

منبع:العالم
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
0
0
مسئولين محترم:
جون هركي كه دوست دارين، خواهشاً اگر چرت مي زنين چرت نمي زنين، اگر براي مردم كار مي كنين كار نمي كنين، اگر ............ در هر صورت خواهشاً وحدت داشته باشين از تفرقه بپرهيزين تفرقه و عدم حس ميهن پرستي باعث ميشه كه كشورمون بشه مثل سوريه و عراق و افغانستان و ... قدر اين امنيتي كه الان داريم بدونين از ما گفتن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین