|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۸۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه متاسفانه فضای هنر در جامعه فضایی مسموم است، گفت: آقای اردکانی فیلم بسیار خوبی با عنوان شور شیرین درباره شهید کاوه ساختند اما می‌گفت از او انتقاد کردند.
 نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه متاسفانه فضای هنر در جامعه فضایی مسموم است، گفت: آقای اردکانی فیلم بسیار خوبی با عنوان شور شیرین درباره شهید کاوه ساختند اما می‌گفت از او انتقاد کردند.

شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛ حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی که در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله‌ای که امروز در استان با آن مواجه هستیم و متاسفانه به سراسر کشور کشیده شده است مسئله مواضع بنده در برابر هنر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی تصریح کرد: در این زمینه برخی کم‌لطفی کرده و مسائل شخصی را مطرح کردند که اکنون خودشان نتایج سوء اقدامشان را می‌بینند چرا که انتقام خداوند از کسانی که چه عمدی و چه سهوی به نظام و انقلاب خیانت کرده و ضربه می‌زنند دارای یکسری آثار وضعی است.

علم‌الهدی درباره اثر وضعی این امر در دنیا گفت: کسانی که حتی ندانسته در اقدامتشان به نظام و انقلاب ضربه بزنند چون در واقع به خون شهدا ضربه زده‌اند در دنیای خود سفیدبخت نمی‌شوند و عاقبت بدی پیدا می‌کنند به‌طوری که از شخصیت و موقعیت انقلابی خود سقوط کرده و آبرویی که به برکت انقلاب اسلامی بدست آورده‌اند را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه رسالت حوزه هنری در جریان هنر با خانه سینما و معاونت هنری و موسیقی وزارت ارشاد تفاوت دارد، تصریح کرد: هنر مانند علم است و در کنار هم قرار می‌گیرند به‌طوری که علم راهنمای اندیشه و هنر راهنمای احساسات است پس اگر کسی با هنر مخالف باشد با علم مخالف است و مگر می‌شود کسی با علم مخالف باشد؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: بنابراین اینکه در برخی سایت‌ها و صفحات در فضای مجازی بنده را ضدهنر معرفی می‌کنند یعنی ضد علم هستم و این فحش است‌.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه کار هنر هدایت احساسات است، گفت: بزرگترین ضربه زمانی است که هنر در جهت ابتذال معرفی شود چراکه این کار احساسات را در جهت ابتذال حرکت می‌دهد.

وی افزود: بنده نیز معتقدم هنر مظلوم است اما برخی منظورشان از مظلوم بودن هنر این است که ترویج نشده است در حالی که من می‌گویم هنر مظلوم است چون در حق آن جنایت شده است زیرا وقتی هنر را در راستای ابتذال استخدام کنید احساساتی که نیروی محرکه مردم است را در مسیر ابتذال قرار می‌دهید و در این کار قبل از انسان‌ها علیه و در حق خود هنر جنایت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه ضربه این امر از یک جریان علمی انحراف‌ساز نیز بسیار بیشتر است، تصریح کرد: افکار قدرت عملی و تحریکی ندارد اما احساس انسان را وادار به کاری می‌کند و کسی که هنر را در جهت ابتذال قرار می‌دهد جنایت‌کارترین فرد است.

علم‌الهدی ادامه داد: من خیانت و جنایت در حق هنر را استخدام آن در راستای ابتذال می‌دانم و با آن مخالفم اولین حامی درجه اول هنر هستم که می‌گویم هنر نباید مظلوم باشد.

وی خاطرنشان کرد: این که بگوییم هنر ابزار خوشگذرانی، شادی و عیش و نوش است جنایت بوده و تعریف دلخواه ستمگران از هنر را به‌کار برده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: پیش از انقلاب جریان استبدادی و جریان غربی جانی و ستمگر هنر را در راستای ابتذال و خوشگذرانی استخدام کرده بودند و این دلیل آن است که می‌کویید قبل از انقلاب مردم متدین‌ از هنر دور شده بودند‌.

علم‌الهدی با بیان اینکه انقلاب ما قبل از انقلاب اقتصادی و سیاسی انقلابی فرهنگی است، گفت: کار ما در انقلاب فرهنگی این است که هنر را از استخدام ابتذال و ولنگاری دربیاوریم و آن را در راستای دین و اخلاق جهت دهیم.

وی ادامه داد: رسالت سنگین حوزه هنری این است که از کل جریان تئاتر، سینما و موسیقی جدا باشد و فقط هنر را در استخدام اخلاق، دین و فضلیت‌های انسانی قرار دهد اما این موقعیت و رسالت را برخی دستگاه‌ها برای حوزه نظری در نظر نمی‌گیرند و رسالت انقلابی آن را مدنظر ندارند‌.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی درباره مسئله کنسرت‌ها تصریح کرد: وقتی نتیجه اجرای موسیقی عمومی این باشد که بی‌بندوباری و عیاشی از آن ظهور پیدا کند و به جامعه تسری پیدا کند باید با آن مخالفت کرد.

علم‌الهدی افزود: نتیجه کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها ارائه آهنگ موسیقی برای یک عده کارشناس نیست بلکه عکس‌العمل دختران و پسران در برابر این آهنگ‌ها هزاران بی‌بندوباری و ابتذال است که این نقض غرض انقلاب ماست چون انقلاب فرهنگی ما قرار بود هنر را از ابتذال خارج کند.

وی خاطرنشان کرد: مومنان و مردم متدین به دنبال هنر نمی‌رفتند به این معنی نیست که نبوغ و ذوق هنری نداشتند بلکه دلیلش این بود استبداد غربی یا مشتی مزدور و عیاش مدت‌ها بود هنر را در دست خود گرفته‌ بودند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه موضع‌گیری‌ها بزرگترین سد را در برابر انقلاب ما ایجاد می‌کند، تصریح کرد: هنر ابزار شادی جوانان نیست بلکه وظیفه جهت‌دهی احساسات را برعهده دارد و نمی‌شود بگوییم چون گرایشات نفسانی و تمایلات جنسی جوانان در حال کوران است هنر را در این راستا ابزاری در اختیار جوانان قرار دهیم.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مهم این است که در جبهه جنگ با دست خالی باید جنگید بنابراین حوزه هنری باید با وجود کمبود بودجه در راستای خروج هنر از استخدام ابتذال مبارزه کند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه فضای هنر در جامعه فضایی مسموم است گفت: آقای اردکانی فیلم بسیار خوبی با عنوان شور شیرین درباره شهید کاوه ساختند اما می‌گفت از او انتقاد کردند و زمانی که فیلمی طنز ساختند گفتند این فیلم است؛ در واقع جریان‌هایی در فضای هنر به وجود آمده که اگر هنرمندی برای ارزش‌های دینی و انقلابی کاری کرد بایکوتش می‌کنند تا یا پشیمان شود یا دیگران وارد این عرصه نشوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین