|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۸۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
آیا این درست است و در فضای واقعی همین است و شما در فضای واقعی به‌خاطر امنیت و آزادی ولنگار و باز است؟ شما اسم چه‌چیزی را آزادی گذاشته‌اید؛ آزادی چه کسی؟
امام جمعه مشهد با انتقاد از سیاست دولت در فضای مجازی، گفت: امروز پلیس فتا باید فضای مجازی را قبضه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره اینکه «ایام شهادت جانگداز سیدالشهدا و اسارت اهل‌بیت امام حسین(ع) است»، اظهار کرد: مسئله اسارت به عنوان فصل دوم انقلاب عاشورا نقش دفاع نرم در برابر جنگ نرم بود و دستگاه یزیدی بعد از جنگ سخت و سرکوبی نسبت به وجود اقدس اباعبدالله(ع) و یارانشان در کربلا، جنگ نرم را در مسیر اهداف خود ادامه داد.

وی ادامه داد: مسئله حسین‌کشی تنها مسئله براندازی اباعبدالله(ع) نبود و مسئله حسین‌کشی در راستای براندازی اساس اسلام و دین بود و این‌ها فکر کردند دوام اسلام و دین در نتیجه ابهت و صلابت رسول اکرم(ص) است و اگر ابهت و صلابت رسول‌الله از چشم مردم افتاد، اسلام هم براندازی شده است. 

علم‌الهدی با بیان اینکه «آن‌ها به‌دنبال جنگ سخت، جنگ نرم را آغاز کردند تا صلابت پیغمبر را از چشم‌ها بریزند»، تصریح کرد: فرزندان پیغمبر در یک رویارویی و درگیری کشته شدند و اهل‌بیت آن‌ها که باقی‌مانده عترت رسول‌الله‌ بودند، اسیر شده و بر روی شتر از این شهر به آن شهر و از این دیار به آن دیار و از این بیابان به آن صحرا گردانده ‌شدند. این‌ها تصور می‌کردند با این ذلت، حقارت و وضعیتی که اهل‌بیت پیامبر را مبتلا کردند، پس دیگر صلابت و ابهتی برای شخصی به نام پیغمبر باقی نمانده است؛ این جنگ نرمی بود که بنی‌امیه پس از عاشورا شروع کرد.

وی افزود: آنکه شگرد با عظمت و فناوری قهرمانانه زینب کبری و اهل‌بیت امام حسین(ع) را اقتضا می‌کرد، دفاع نرم اهل‌بیت در مقابل این جنگ نرم دشمن و بنی‌امیه بود و این‌ها در دفاعی که کردند دشمن را شکست دادند. دشمن در جنگ نرم خود که می‌خواست پیامبر(ص) را از چشم‌ها بیاندازد و صلابت پیغمبر(ص) را از چشم‌ها  بیاندازد شکست خورد، به دلیل اینکه دشمن نمی‌دانست با چه چیزی روبه‌رو می‌شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه «مهم دفاع نرم ما در برابر جنگ نرم دشمن است»، خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکل امروز ما در جریان کشور همین است و امروزی که اقتدار نظام ما جمهوری اسلامی را قدرت اول در منطقه قرار داده، امروز رقم‌زنِ تمام سیاست‌ها در منطقه خون ایثارگرانه شهدای ما در جبهه‌های دفاع از حرم است و امروزی که بچه‌های ما با خون خود ثابت کردند که ما قدرت اول هستیم و اقتدار مال این نظام است، اما در فضای مجازی چنان وا داده‌ و ولنگاریم که فضای مجازی را میدانی درست کرده‌ایم برای جنگ نرم دشمن و دفاع نرمی در برابر جنگ نرم دشمن نداریم.

وی با تاکید بر اینکه «امروز پلیس فتا باید فضای مجازی را قبضه کند»، عنوان کرد: نیروی انتظامی یک نیروی مسلح تحت فرماندهی فرمانده کل قواست و نباید تابع سیاست‌های جناح‌گرایانه یک عده قدرت‌یاب باشد که اگر آن‌ها اراده کردند یک فضای باز سیاسی به‌نفع هم‌سنگرها و هم‌فکرهای خودشان به‌وجود بیاورند و فضای مجازی اینگونه ول داده شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه «متاسفانه در عرصه‌هایی که باید فضای مجازی را مدیریت کنند، نمی‌کنند»، ادامه داد: این وزیر جوان هم مثل آن وزیر مسن هیچ‌کار نکرد یا کاری نتوانست بکند یا نگذاشتند کاری کند. شما که قهرمانان ایثارگر مدافع دین هستید باید به عرصه بیایید و پلیس فتا با قدرت در عرصه فضای مجازی وارد شود.

وی بیان کرد: این حرف، حرف غلطی است و از نظر مدیریت عقلانی این حرف درستی به حساب نمی‌آید که می‌گویند «ما به‌عنوان امنیت، آزادی را در فضای مجازی محدود نمی‌کنیم». آیا در فضای واقعی همین است و شما به‌عنوان امنیت، آزادی را محدود نمی‌کنید؟ یعنی در فضای واقعی آدم‌کشی آزاد است، در فضای واقعی دزدی کردن آزاد است؟ دزد باید آزاد باشد و شما برای امنیت جلوی دزد را نگیرید؟ آیا این حرف در فضای واقعی درست است و فرق بین فضای مجازی و فضای واقعی از نظر امنیت چیست؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه «ما یک نظام مقتدر داریم و در منطقه حرف اول را می‌زنیم»، تصریح کرد: امروز دنیای استکبار در برابر اقتدار ما مستاصل شده است و مثل سگ در سازمان ملل پارس می‌کند.

وی ادامه داد: ما با این موقعیتی که از نظر اقتدار در دنیا داریم، بعد در فضای مجازی حتی سران قوای ما هم امنیت ندارند، مسئولین بزرگ کشور و نظام ما امنیت ندارند و بایستی حیثیت و آبرو و عِرض یک رئیس قوه در فضای مجازی مورد دستبرد و تجاوز قرار گیرد و مورد اهانت واقع شود و اصلا دستگاه‌های اجرایی کشور به روی خودشان نیاورند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آیا این درست است و در فضای واقعی همین است و شما در فضای واقعی به‌خاطر امنیت و آزادی ولنگار و باز است؟ شما اسم چه‌چیزی را آزادی گذاشته‌اید؛ آزادی چه کسی؟ آزادی آن ناپاکی که در فضای مجازی تهمت بزند و به یک شخصیت و یک خانواده‌ی محترم وابسته به مسئولین کشور و کاملاً آزاد باشد. شما به‌خاطر امنیت، آزادی چه کسی را محروم نمی‌کنید؟ آزادی دشمن، آزادی مهاجم، آزادی آن کسی را که در فضای مجازی علیه استقلال، علیه آزادی، علیه دین و علیه فرهنگ جامعه می‌تازد. آزادی او را محدود نمی‌کنید به نام امنیت؛ خجالت نمی‌کشید و با این منطق ادعا مدیریت کشور را می‌کنید و بعد نیروی انتظامی قهرمان ما هم باید تابع همین سیاست باشد.

وی اضافه کرد: در مورد فضای مجازی تا کجا باید بایستیم و نگاه کنیم و تا کجا باید کار کشیده شود. خیلی هنر کنند یک آقای مسئولی در دولت بگویند این حرف‌هایی که زدند دروغ است؛ فقط همین و دیگر تمام شد. اهانت، بی‌بندوباری، ولنگاری و هتاکی و دروغگویی و بعد هتاکی به اساس اسلام و اصول دین ما و مبانی اعتقادی ما. این آزادی آزادی چه‌کسی است، این آزادی مردم است یا آزادی دشمنان مردم؟ بعد هم ادعا کنید که می‌خواهید کشور را اداره کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین