|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۸۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
ارتش سوریه پس از درگیری‌هایی با داعش موفق به ورود به مهم‌ترین میدان نفتی العمر در دیرالزور شد، همزمان این ارتش با هم‌پیمانانش شهر القریتین در حومه حمص را تحت تسلط خود درآوردند.
 ارتش سوریه پس از درگیری‌هایی با داعش موفق به ورود به مهم‌ترین میدان نفتی العمر در دیرالزور شد، همزمان این ارتش با هم‌پیمانانش شهر القریتین در حومه حمص را تحت تسلط خود درآوردند.

به نقل از سایت النشره، پس از درگیری ارتش سوریه با داعشی‌ها در میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور واقع در شرق رودخانه فرات که مهم‌ترین میدان نفتی سوریه است ارتش سوریه وارد این منطقه شد.

این پیشروی راه را برای پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه از جنوب این شهر به سمت میدان‌های نفتی این شهر بست.

این ارتش به عملیات نظامی خود و پیشروی از دو جهت ادامه داد و در نهایت کنترل تپه دکر و پایگاه‌های نظامی متعددی در اطراف شهر القریتین در حومه شمالی حمص را به دست گرفت و علاوه بر اینها توانست پس از درگیری‌های شدید با داعش، وارد چند ساختمان مسکونی در شمال شهر القریتین در حومه جنوب شرقی شود.

همزمان با بمباران توپخانه‌ای و راکتی متقابل میان دو طرف‌ هلی‌کوپترهای روسی پایگاه‌های داعش در اطراف شهر القریتین را با موشک بمباران کردند که در پی آن تعدادی از داعشی‌ها کشته و زخمی شدند.

پس از عملیات نظامی که صبح امروز (شنبه) آغاز شد و در آن تعدادی داعشی کشته شدند، ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در حال حاضر کنترل شهر القریتین واقع در حومه حمص را مجددا در دست گرفتند.

داعش اواخر ماه سپتامبر گذشته توانست در عملیاتی غافلگیر کننده به طور کامل وارد این شهر شود، مسکو انگشت اتهام را به سوی ائتلاف ضد داعش گرفت و اعلام کرد که داعش از نزدیکی پایگاه نظامی التنف حرکت خود را آغاز کرد.

نیروهای سوری صبح امروز مجددا کنترل این شهر را بعد از سه هفته افتادن دست داعش مجددا به دست گرفتند و تعدادی از داعشی‌ها را به هلاکت رساندند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین