|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
در ديدار اعضاي ستاد برگزاري هفته جوان مطرح شد؛
کد خبر: ۱۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
در نماز جمعه که يك تريبون سياسي،عبادي براي نظام است، نبايد نگاه باندي داشت و به خاطر اميال جناحي، از كسي تعريف كرد و به كساني دیگر توهین کرد و تهمت زد!
آیت الله هاشمی رفسنجانی  در ديدار اعضاي ستاد برگزاري هفته جوان و در پاسخ به درخواست يكي از حاضرين كه گفت: «از طرف گروهي از جوانان تقاضاي حضور مجددتان را در نماز جمعه دارم»، تاکید کرد: در نماز جمعه که يك تريبون سياسي،عبادي براي نظام است، نبايد نگاه باندي داشت و به خاطر اميال جناحي، از كسي تعريف كرد و به كساني دیگر توهین کرد و تهمت زد!.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ديدار اعضاي ستاد برگزاري هفته جوان، با يادآوري پيروزي درخشان تيم ملي واليبال ايران بر تيم برزيل در بيست و پنجمين دوره ليگ جهاني واليبال، گفت: اين پيروزي هديه اعضاي تيم ملي به جوانان اين سرزمين است كه شايسته تقديرند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش جوانان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامي و به ويژه 8 سال دفاع مقدس، گفت: جوانان ما، با پشتوانه غني تمدن ايران و فرهنگ متعالي اسلام، در همه شرايط الهام بخش هستند و مي توانند در علم، دانش، تكنولوژي و مديريت ها بدرخشند.


ايشان تدوين «منشور تربيتي نسل جوان» در گذشته را اقدامي براي هدايت برنامه ها خواند و گفت: مسؤولين فعلي مي توانند با توجه به شرايط زمان در آن منشور تجديدنظر كنند، امّا توجه داشته باشند كه در برنامه ريزي براي جوانان نبايد صرفاً سراغ محدوديت ها و بستن پنجره ها بروند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با انتقاد از كساني كه با سؤاستفاده از آيينه روشن احساسات جوانان، به دنبال منافع باندي مي گردند، گفت: جوانان سرمايه هاي نظام اسلامي هستند و استفاده از يك سرمايه ملي براي منافع باندي، خيانت به تشيّع، انقلاب، ايران و مردم است.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به اقدام خوب وزارت ورزش و جوانان در برگزاري جشن بزرگ بخشش و سخنراني ارزشمند حجت الاسلام والمسلمين حاج حسن آقا خميني در آن، گفت: عفو و بخشش در ذات ايرانيان مسلمان نهفته است و قرآن كريم با تأكيد بر اهميت «عفو» در دوام و بقاي سطوح مختلف جوامع، به انسان ها مي آموزد كه لذتي كه در بخشش است، در انتقام نيست.


ايشان نگاه تك بعدي به اسلام را باعث دوري و كم توجهي طبقه تحصيل كرده جهان نسبت به فرهنگ قرآن دانست وگفت: بعضي ها از كنار آيات مكرر قرآن كه بر عفو و بخشش تأكيد مي كنند، مي گذرند و با استناد به آيه قصاص، حرف هايي مي زنند كه در تفسير اسرائيليات هم نيست.


آيت¬الله هاشمي رفسنجاني آگاهي جوانان ايراني نسبت به علم روز و استفاده درست از ابزار اطلاع رساني را ستود و گفت: جوانان ايراني حتّي در روستاهاي دور افتاده، اخبار روز جهان، منطقه و داخل كشور را مي دانند و تحليل مي كنند و اين پديده براساس منطق انساني و تعاليم قرآن، فرخنده و مبارك است.


در آغاز اين ديدار آقاي دكتر محمود گلزاري، معاون امور ساماندهي جوانان وزارت ورزش و جوانان، ضمن ارائه گزارشي از فعاليت ها و برنامه هاي هفته جوان در كشور، گفت: براي اثبات چهره رأفت شيعيان و جلوه آن در جهان به مناسبت هفته جوان، جشن بزرگ بخشش را داشتيم كه اميدواريم ادامه يابد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آيت الله هاشمي رفسنجاني
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین