|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۸۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کره جنوبی خواستار جلوگیری از تشدید تنش در شبه‌جزیره کره شده است. همزمان توییتر گفته است که قصد ندارد توییت‌های "تهدید آمیز" دونالد ترامپ در مورد کره شمالی را حذف کند.
 کره جنوبی خواستار جلوگیری از تشدید تنش در شبه‌جزیره کره شده است. همزمان توییتر گفته است که قصد ندارد توییت‌های "تهدید آمیز" دونالد ترامپ در مورد کره شمالی را حذف کند.
 
 کانگ کیونگ-هوا، وزیر امور خارجه کره جنوبی با اشاره به افزایش جدال لفظی بین ایالات متحده و کره شمالی گفته است که "ضرورت کامل دارد که ما، یعنی ایالات متحده و کره جنوبی با همکاری یکدیگر در صدد اداره وضعیت تنش‌آمیز کنونی برآییم و در غیر اینصورت، هرگونه برخورد نظامی اتفاقی هم می‌تواند به سرعت غیرقابل کنترل شود."
 
خانم کانگ که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده، در سخنرانی در نشسست مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا در واشنگتن گفت که "نباید جنگ دیگری در شبه‌جزیره کره روی دهد زیرا عواقب چنین جنگی فاجعه‌بار خواهد بود."

چین نیز از دولت‌های آمریکا و کره شمالی خواسته است تا مانع از تشدید تنش شوند و هشدار داده که "اوضاع به سرعت از کنترل خارج می‌شود."
 
لیو جیی، نمانیده چین در سازمان ملل گفته است که جدال لفظی بین آمریکا و کره جنوبی "به سرعت به شرایط خطرناکی رسیده و باید با توسل به اقدامات دیپلماتیک، مانع از وخامت بیشتر وضعیت شد. وی گفته است"دولت چین امیدوار است کره شمالی و آمریکا دریابند که تنها راه حل برای بحران اتمی شبه‌جزیره کره، مذاکره است زیرا گزینه دیگر، مصیبت‌بار خواهد بود."
 
پیشتر، ری یونگ-هو، وزیر خارجه کره شمالی با اشاره به سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل در هفته گذشته و توئیت‌هایی که بعدا در مورد کره شمالی و رهبر آن کشور کرده، گفته بود که این اظهارات "به منزله اعلان جنگ است." وی هشدار داد که با توجه به این وضعیت "همه گزینه‌ها روی میز رهبر عالی" کره شمالی قرار دارد. در واکنش به این سخنان، سخنگوی دفتر رئیس جمهوری آمریکا گفت که "ما علیه کره شمالی اعلان جنگ نکرده‌ایم و صراحتا بگویم، اظهارات وزیر خارجه کره شمالی بی معنی است."

آقای ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی را "مرد موشکی" خواند و گفت که او "عازم ماموریت انتحاری برای خود و رژیمش است" وی افزود که "هیچ ملتی در جهان مایل نیست که این گروه جانیان به اسلحه اتمی و موشکی مجهز شود و زمان آن رسیده که کره شمالی بفهمد که غیراتمی شدن تنها آینده قابل قبول برای آن کشور است."
 
وزیر خارجه کره شمالی این سخنان را "اشتباهی بازگشت ناپذیر" توصیف کرد و گفت که کشور او می‌تواند تمامی خاک آمریکا را هدف حمله موشکی قرار دهد. در پی این سخنان، رئیس جمهوری آمریکا در یک مطلب توئیتری گفت که "سخنان وزیر خارجه کره شمالی در مجمع عمومی را شنیدم، اگر این سخنان بازتاب افکار آن مردک موشکی باشد، آنها زمانی خیلی طولانی در این دور و بر نخواهند بود."
 
در خبری دیگر در مورد جدال لفظی در بحران شبه‌جزیره کره، شبکه‌های تلویزیونی سی‌ان‌ان و ای‌بی‌سی آمریکا به نقل از مقامات شبکه توئیتر گزارش کرده‌اند که این شبکه در نظر ندارد مطالب توئیتری دونالد ترامپ حاوی تهدید کره شمالی را حذف کند یا مانع از ادامه توئیترهای رئیس جمهوری آمریکا در این زمینه شود.
 
براساس این گزارش، شبکه توئیتر گفته است که اظهارات آقای ترامپ ارزش خبری دارد و به این دلیل، حذف آنها مفید و به نفع جامعه نیست.
 
پیشتر چند منبع خبری در آمریکا گفته بودند که شبکه توئیتر موضوع حذف یا جلوگیری از "توئیترهای تحریک‌آمیز" ترامپ در مورد کره شمالی را در دست بررسی دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین